luni, 3 septembrie 2007

Tamara Chiribucă, stăpână peste o staţie de autobuz


• Staţia de autobuz de lângă Colegiul de Informatică din Suceava a fost transformată integral în spaţiu comercial

• Autorizaţia de „modernizare” a staţiei a fost eliberată pe numele societăţii C. AGLA C. COM SRL, al cărei administrator este fiica Tamarei Chiribucă

• Tamara Chiribucă a fost trimisă în judecată de DNA pentru patru infracţiuni de evaziune fiscală, dare de mită şi falsuri, fapte prin care a prejudiciat bugetul local, împreună cu cumătrul ei, Neculai Bujor, cu zeci de miliarde de lei vechi

Modul în care se „dezvoltă”, din punct de vedere urbanistic, municipiul Suceava continuă să surprindă. Dacă în unele zone apar clădiri care acoperă aproape în totalitate suprafeţele, înlăturând definitiv posibilitatea amenajării unor spaţii verzi între betoane, în altele, spaţii până nu demult de utilitate publică sunt transformate în spaţii comerciale. Este şi cazul staţiei de autobuz de lângă Colegiul de Informatică „Spiru Haret” care, peste noapte, a fost închisă cu tâmplărie termopan.
Uimiţi că staţia de autobuz, practic, nu mai există, sucevenii pot doar să citească pe descrierea de şantier, afişată în interiorul spaţiului nou creat, că este vorba despre lucrări de modernizare a spaţiului, efectuate în baza Autorizaţiei de construire nr. 646 din data de 21 august 2007, eliberată de Primăria Suceava, beneficiar fiind SC C. AGLA C. COM SRL Suceava. În aceeaşi descriere nu se precizează nimic despre termenul de execuţie al lucrărilor, data începerii sau data finalizării construcţiei.
Societatea menţionată este administrată de Adriana Sînziana Clim, fiica Tamarei Chiribucă, cunoscuta femeie de afaceri din Suceava, acuzată că a făcut, cu ani în urmă, afaceri necurate cu Primăria. Amenajarea spaţiului a fost făcută în câteva ore, în după-amiaza zilei de sâmbătă, timp în care Tamara Chiribucă a fost văzută de cetăţenii din zonă dând indicaţii muncitorilor care efectuau lucrarea. Spaţiul care a fost acum închis se află în prelungirea altui spaţiu, mult mai mic, în care funcţionează un magazin în care se comercializează produse alimentare, cele două încăperi fiind despărţite de un perete din tâmplărie termopan. Modul unitar în care s-a făcut amenajarea, astfel încât, văzută din exterior, clădirea să pară un singur spaţiu, este încă o dovadă că staţia va deveni spaţiu comercial.

• Comisia de Urbanism nu ştie nimic

Modul în care s-a ajuns ca o staţie de autobuz să fie transformată, în întregime, în spaţiu comercial, este o dilemă chiar şi pentru membrii Comisiei de Urbanism din Consiliul Local Suceava. Consilierul local Niculai Barbă, membru al acestei Comisii, s-a declarat revoltat faţă de situaţia înregistrată în staţia de autobuz de lângă Colegiul de Informatică, menţionând că la fel de surprinşi sunt şi ceilalţi colegi din Comisie.
„Ieri (n.r. sâmbătă), în jurul orei 15.30, când am trecut prin zonă, doamna Tamara Chiribucă era diriginte de şantier. Dacă vineri seara staţia era neschimbată, sâmbătă, în câteva ore, staţia a fost închisă. Nu este pentru prima dată când extinderea unor chioşcuri se face sâmbăta, peste noapte. Autorizaţia de construire putea fi emisă numai dacă terenul este proprietate privată. Eu ştiu clar că, în ultimii trei ani, în Consiliul Local nu s-a emis nici o hotărâre de vânzare sau de concesiune a acestui spaţiu”, a declarat consilierul Niculai Barbă.
Potrivit acestuia, deşi zona nu mai face parte în prezent dintr-un traseu al societăţii de Transport Public Local, există foarte multe solicitări din partea cetăţenilor ca, în zona Colegiului de Informatică, să fie dezvoltată o linie de transport public, odată cu achiziţionarea unui nou lot de autobuze. De altfel, în timpul anului şcolar, există microbuze care preiau şi aduc elevi la şcolile din zonă. În cazul spaţiilor de acest gen, dacă terenul este proprietate privată, eliberarea autorizaţiei de construire se face de Primărie, fără să fie necesară aprobarea Consiliului Local. În acest caz, la emiterea autorizaţiei, este necesară ataşarea unui document care dovedeşte proprietate asupra terenului. În cazul în care este vorba despre un spaţiu ce face parte din domeniul privat al municipiului Suceava, autorizaţia de construire se poate elibera numai după aprobarea proiectului în Consiliul Local.
„Aici apar două semne de întrebare: cum a fost posibil ca terenul să intre în proprietate privată şi dacă această autorizaţie de construire nu trebuia eliberată după aprobarea proiectului unitar de modernizare a staţiilor de autobuz? Eu aş soma Primăria Suceava pentru a face publică lista spaţiilor aflate în proprietate privată, în zona staţiilor de autobuz, a şcolilor, pentru a şti la ce surprize să ne mai aşteptăm pe viitor”, a mai spus consilierul Niculai Barbă.

• Primarul Lungu va verifica modul în care C. AGLA C. COM s-a împroprietărit cu staţia de autobuz

Reacţia executivului a fost, de asemenea, una de surprindere, edilii Sucevei excluzând, din start, posibilitatea ca funcţionarii Primăriei să fi făcut vreo greşeală la eliberarea autorizaţiei de construire.
„Ştiu că este teren privat. S-a eliberat o autorizaţie de modernizare a spaţiului. Cum s-a ajuns ca o firmă să fie proprietara unui spaţiu în care funcţionează o staţie de autobuz rămâne de văzut”, a declarat primarul Ion Lungu.
Viceprimarul Angela Zarojanu este de părere că, fiind vorba despre un teren proprietate privată, Primăria se poate implica doar din punct de vedere al disciplinei în construcţie, putând fi verificată doar respectarea prevederilor din autorizaţia de construire. Aceasta a precizat că acest caz nu este singular în municipiul Suceava, cazul firmei Iorgos şi a staţiei de autobuz din Burdujeni ridicând, de asemenea, multe semne de întrebare.
Consilierii locali din Comisia de Urbanism sunt de altă părere, consilierul Mona Săndulescu declarând că va verifica actele care au stat la baza emiterii autorizaţiei de construcţie pentru SC C. AGLA C. COM SRL.
„Proprietatea asupra terenului nu a fost obţinută în mandatul nostru. Cine şi-ar fi imaginat că o staţie de autobuz poate deveni proprietatea unei firme? Autorizaţia a fost dată doar prin Executiv, nu a trecut şi prin Consiliul Local”, a precizat consilierul Mona Săndulescu.
Am dorit să prezentăm şi opinia Tamarei Chiribucă în legătură cu situaţia lucrărilor efectuate în staţia de autobuz de lângă Colegiul de Informatică, însă aceasta nu a putut fi contactată, având telefonul mobil închis pe tot parcursul zilei de ieri.


Tamara Chiribucă a fost trimisă în judecată anul trecut

Tamara Chiribucă (foto) este o persoană extrem de controversată în Suceava, afacerile acesteia explodând în mandatul fostului primar Marian Ionescu, cu ajutorul nemijlocit al cumătrului ei, Neculai Bujor, director economic al Primăriei până în vara anului 2004. De altfel, atât Chiribucă cât şi Bujor au fost trimişi în judecată de procurorii DNA în iunie 2006, deoarece, prin acţiunile lor, au prejudiciat bugetul local cu zeci de miliarde de lei vechi. Prin intermediul mai multor firme pe care le administra - SC PROTMAN SERVICE SRL, SC LUIS IMBISS SRL, SC ALEXA SRL şi SC RIGOLA COM SERV - , Tamara Chiribucă reuşise să obţină majoritatea contractelor privind livrarea de mărfuri, începând cu produse de protocol şi terminând cu cele de birotică, către Primăria Suceava. Mai mult, procurorii DNA Suceava au adunat probe în cazul a 4 infracţiuni de evaziune fiscală comise de Tamara Chiribucă, prejudiciul adus bugetului de stat fiind de 1,83 miliarde de lei din neplata impozitului pe profit şi de 5,039 miliarde de lei prin neachitarea TVA-ului.

0 comentarii: