joi, 12 februarie 2009

Criza orienteaza cititorii spre Internet. Traficul publicatiilor online de business, dublu de la prabusirea Lehman Brothers

Septembrie 2008 va reprezenta un moment istoric in evolutia economiei mondiale. Falimentul Lehman Brothers si vanzarea Merrill Lynch reprezinta clipe de referinta pentru declansara colapsului financiar global. De la startul crizei globale, cititorii si-au indreptat atentia spre Internet, o sursa de informatii in timp real. Principalele publicatii online de business din Romania au inregistrat aproape o dublare a traficului in ultimele cinci luni.


Septembrie 2008 vs. Ianuarie 2009


Ultimele cinci luni au reprezentat probe de foc pentru economia mondiala, fiecare zi reprezentand pentru majoritatea companiilor, indiferent de domeniul de activitate, o alta incercare de mentinere pe linia de plutire. Reducerile drastice de personal, planurile de salvare a activelor toxice, eficientizarea costurilor sunt doar cateva din masurile adoptate de tarile afectate de recesiune.

Aceste evenimente, reflectate si de publicatiile online de business din Romania, au generat audiente-record. Astfel, Wall-Street, cotidian editat de catre InternetCorp., a ramas, timp de cinci luni consecutiv, cea mai citita publicatie online de business din Romania, cu o crestere a traficului de 38,2% in ianuarie 2009 in comparatie cu septembrie 2008.

Daca in luna septembrie Wall-Street raporta un numar de 456.869 clienti unici, in luna ianuarie atingea o audienta de 740.278 unici.

Clasamentul celor mai citite publicatii de business din mediul online este completat de Ziarul Financiar, apartinand Publimedia International, cu un numar de 709.723 clienti unici in ianuarie 2009, spre deosebire de 428.176 unici, nivel atins in luna septembrie 2008, ceea ce se traduce printr-o crestere de 39,6%.

O crestere pronuntata a traficului a inregistrat site-ul Bloombiz.ro, care a integrat in luna martie site-ul Cursvalutar.ro. Astfel, site-ul a totalizat, in luna ianuarie, 482.193 clienti unici, in crestere cu 77,2% fata de septembrie 2008 (109.580 unici).

De asemenea, varianta online a publicatiei Business Standard, apartinand publisher-ului Catavencu, a raportat o crestere a numarului de clienti unici de 41,1% in luna ianuarie (390.283 unici), fata de septembrie 2008 (229.550 unici). Standard.ro este urmat in topul publicatiilor de business de Capital.ro (Ringier), care a inregistrat in ianuarie 293.888 clienti unici, cu 19,7% mai multi decat in luna septembrie (235.873 unici).

sursa: wall-street.ro

0 comentarii: