marți, 18 decembrie 2007

Critici la bilanţul Comandamentului pentru situaţii de urgenţă

Critici la bilanţul Comandamentului pentru situaţii de urgenţă


Deşi a felicitat membrii Comandamentului judeţean pentru stări de urgenţă pentru intervenţiile din perioada 2005-2007, prefectul Orest Onofrei, a ţinut să atragă atenţia, la bilanţul pe acest an al Comandamentului, că administraţiile publice locale nu investesc suficient în logistica intervenţiei serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă. Şeful ISU Suceava, colonelul Lucel Lulciuc, a dat şi exemple concrete: nu au alocat fonduri pentru susţinerea activităţii acestui serviciu 7 administraţii locale -Adâncata, Ciocăneşti, Drăguşeni, Horodniceni, Moara, Stroieşti, Şcheia, iar în cazul a 14 localităţi fondurile cheltuite au avut valoarea zero. Prefectul a mai spus că majoritatea Primăriilor trimit rapoarte supraestimate a valorii distrugerilor cauzate de calamităţi şi că în ultimii trei ani judeţul Suceava a primit cam 10% din valoarea estimată a pagubelor, ceea ce înseamnă că tot atît s-a şi reparat. Important este că urgenţele deosebite s-au rezolvat, şi anume cele legate de transport, apă, gaz – care ar fi periclitat comunităţi mari. „Intervenţia în cazuri de urgenţă s-a îmbunătăţit foarte mult pentru că şi noi am învăţat din astfel de necazuri, iar populaţia a înţeles că atunci cînd e avertizată trebuie să ia măsuri”, a declarat prefectul Onofrei, care este preşedintele Comandamentului judeţean pentru stări de urgenţă. La rîndul său, preşedintele CJ, Gavril Mîrza, vicepreşedinte al Comandamentului, a ţinut să precizeze că, anul viitor, prin proiectele cu finanţare europeană derulate de Asociaţia Consiliilor Judeţene din Regiunea Nord Est, Inspectoratele pentru Situaţii de Urgenţă din zonă vot primi dotări de peste 15 milioane de euro. Vor fi, pentru început, dotări cu un minim necesar, un început pentru a se dispune de mijloacele necesare pentru intervenţii în situaţii deosebite – autoutilitare şi autosanitare – a mai spus domnul Mîrza. Potrivit şefului ISU Suceava, colonelul Lucel Lulciuc, din cele 84 mijloace auto şi autospeciale existente, 74% au durata de exploatare îndeplinită, fapt ce determină menţinerea acestora în exploatare cu consum financiar majorat, atât ca urmare a uzurii fizice avansate cât şi datorită uzurii morale determinată de discrepanţele dintre parametrii tehnici ai autospecialelor din dotare şi performanţele autospecialelor noi. Pe parcursul anului s-au înregistrat, însumat, 1.389 zile scoatere din intervenţie / mijloace auto, din care 162 zile la mijloacele de transport şi 1.227 zile la tehnica de luptă. „Aceste cifre vorbesc fără tăgadă de vechimea parcului auto al unităţii, de eforturile umane, materiale şi financiare care se fac pentru menţinerea în intervenţie a acestuia”, a subliniat colonelul Lulciuc.

0 comentarii: