joi, 31 ianuarie 2008

Eric Rossmann va fi înmormântat în Franţa

Ultimul drum



Pleacă dintre noi pentru totdeauna. Eric Rossmann, bărbatul care şi-a pierdut viaţa marţi la amiază după ce avionul pe care-l pilota s-a prăbuşit pe un ogor de lângă Siminicea, va fi înmormântat în Franţa. Dorinţa a aparţinut familiei celui care a condus mai mult timp destinele SC AMBRO SA Suceava, iar repatrierea cadavrului se va face zilele următoare.

Corpul neînsufleţit al directorului general adjunct de la Ambro, Eric Rossmann, de 38 de ani, nepotul patronului grupului de firme Rossmann, va fi înmormântat în Franţa.

Părinţii omului de afaceri care şi-a pierdut viaţa în urma accidentului aviatic de acum două zile erau aşteptaţi să ajungă aseară la Suceava, pentru a lua acasă, în Franţa, cadavrul fiului lor.

Potrivit unor surse din rândul apropiaţilor familiei, rudele lui Eric Rossmann au contractat serviciile unei firme de pompe funebre din Bucureşti, care se va ocupa de repatrierea trupului neînsufleţit al fostului director general adjunct al combinatului de hârtie şi celuloză SC AMBRO SA Suceava.

Ieri după-amiază, în jurul orei 15:00, sicriul cu trupul neînsufleţit al lui Eric Rossmann a fost depus la o capelă din zona Cetăţii de Scaun, aparţinând firmei „Efemer”, urmând a fi ţinut acolo cel mai probabil până în cursul zilei de vineri.

Femeia cu care fostul director general adjunct al SC AMBRO SA Suceava era căsătorit şi cu care avea o fetiţă de numai un an a refuzat să facă vreun comentariu legat de tragedie şi de faptul că Eric Rossmann va fi îngropat în Franţa.

A agonizat câteva minute înainte de a muri

Medicii legişti care au făcut, ieri, necropsia au stabilit că Eric Rossman a avut parte de o moarte cumplită.

Legiştii sunt de părere că fostul directorul general adjunct de la Ambro nu a murit pe loc, aşa cum se bănuia iniţial, în urma impactului nimicitor cu solul, ci a agonizat vreme de câteva minute, până să-şi dea ultima suflare.

De asemenea, legiştii au mărturisit că Eric Rossmann a suferit multiple fracturi, traumatisme şi leziuni interne, condiţii în care omul de afaceri francez nu avea nici o şansă de supravieţuire.

„Moartea a fost violentă şi s-a datorat unui politraumatism facial, toracic, abdominal, vertebral şi al membrelor inferioare”, a declarat doctorul Romeo Uşurelu, din cadrul Serviciului Judeţean de Medicină Legală Suceava.

I s-a oprit motorul în zbor

Chiar dacă marţi, imediat după producerea accidentului, au fost avansate mai multe ipoteze vizavi de cauza prăbuşirii avionului pilotat de Eric Rossmann, reprezentanţii Autorităţii Aeronautice Civile din România veniţi la Suceava pentru efectuarea anchetei cred că tragedia s-a petrecut din cauza faptului că motorul aparatului s-a oprit în zbor.

„Pentru moment pot să spun doar că este o oprire de motor”, a declarat Sorin Cimpoieru, şeful echipei de anchetă a tragediei de la Siminicea.

Nu se ştie încă dacă oprirea motorului a fost accidentală sau dacă Eric Rossmann a făcut acest lucru intenţionat. Totuşi, a doua variantă este puţin probabilă, dar acest lucru va fi stabilit la finalul anchetei.

O altă ipoteză este aceea că după ce motorul avionului s-a oprit, pilotul a vrut să deschidă paraşuta aparatului de zbor, dar acest lucru s-a dovedit o problemă suplimentară, deoarece avionul se afla la o altitudine prea mică.

Epava avionului, dusă într-un hangar al Aeroclubului din Suceava

Epava avionului prăbuşit lângă Siminicea a fost ridicată ieri dimineaţă. După ce aripile au fost demontate, aparatul de zbor a fost încărcat pe o platformă şi transportat într-un hangar al Aeroclubului din Suceava.

Tot acolo au fost duse şi celelalte elemente desprinse din avion şi pe care anchetatorii au reuşit să le adune de pe câmp.

Toate bucăţile avionului vor fi expertizate de specialişti în aeronautică, iar rezultatele vor fi coroborate cu celelalte date de anchetă pentru a se putea trage o concluzie finală.

Importante vor fi şi convorbirile pe care Eric Rossmann le-a avut cu turnul de control al Aeroportului „Ştefan cel Mare” Suceava şi care ar putea furniza mai multe amănunte despre ce s-a petrecut înainte de prăbuşirea aparatului de zbor.

Un inconvenient în bunul mers al anchetei este lipsa unei cutii negre din dotarea avionului, astfel încât procedurile pentru aflarea cauzei tragediei s-ar putea prelungi.

Eric Rossmann se stabilise în Suceava din 2005

Accidentul aviatic în urma căruia Eric Rossmann şi-a pierdut viaţa s-a petrecut marţi, în jurul orei 11.30.

Directorul general adjunct al SC AMBRO SA decolase de la Aeroclubul din Suceava la bordul unui aparat ultrauşor, marca Polaris FK 14. În momentul decolării, la ora 10.52, condiţiile de zbor erau bune, vizibilitate de circa 10 km şi vânt sub 10 m/s.

Nenorocirea s-a petrecut după aproximativ jumătate de oră. Un sătean din Siminicea susţine că a auzit o bubuitură şi apoi a observat avionul îndreptându-se cu viteză spre sol, unde s-a înfipt cu botul în arătură. Martorul a alergat spre locul unde s-a prăbuşit aparatul de zbor, dar era deja prea târziu, Eric Rossmann murise.

Directorul general al SC AMBRO SA Suceava obţinuse brevet de pilot în august 2007 şi nu avea decât câteva zeci de ore de zbor la activ, aşa încât lipsa de experienţă ar putea fi o altă cauză a accidentului de marţi la amiază.

Eric Rossmann se stabilise în Suceava în 2005. El era căsătorit cu o suceveancă, împreună cu care avea o fetiţă de numai un an.

Nepotul patronului grupului de firme Rossmann, unul dintre cei mai mari producători de carton şi hârtie din Europa, cu un portofoliu de 25 de societăţi atât în Europa cât şi în Africa, era un împătimit al motoarelor. În afara avionului în carlinga căruia şi-a pierdut viaţa cumpărat anul trecut pentru circa 60.000 de euro din Belgia, Eric Rossmann mai avea şi o motocicletă performantă.

0 comentarii: