vineri, 28 martie 2008

Iordăchel respinsă la examenul pentru şefia CAS

Iordăchel respinsă la examenul pentru şefia CAS


Casa de Asigurări de Sănătate Suceava va fi condusă în continuare cu titlu interimar de directorul executiv economic al instituţiei, Michaela Pelepco, după ce concursul pentru ocuparea fotoliului de preşedinte-director general nu a avut nici o finalitate. Singurul candidat, Cristina Iordăchel, fostul deţinător al postului, a fost declarat respins la ultima probă, interviul. Asta după ce obţinuse peste 8 la proba scrisă. La interviul la concurenţii trebuiau să-şi prezinte planul de management şi să le fie testate “cunoştinţele şi abilităţile manageriale adaptate obiectivelor şi indicatorilor de performanţă pentru postul de preşedinte-director general din sistemul asigurărilor sociale de sănătate”, Iordăchel a fost notată cu 6, în condiţiile în care nota minimă pentru a fi declarat admis era 7.

„Rezultatul concursului a depins de factorul politic”

Cristina Iordăchel care este secretar executiv al PD-L Suceava a afirmat că rezultatul concursului a depins de factorul politic şi nu de competenţa profesională şi spune că nu va face contestaţie atâta timp cât calitatea de membru de partid s-a dovedit mai relevantă. „După 3 ani de zile în care am obţinut calificative de foarte bine pentru managementul CAS şi am promovat proba scrisă a actualului examen, brusc s-a constatat că nu mai sunt capabilă să conduc această instituţie. Nu voi face contestaţie deoarece îi stimez prea mult pe membrii comisiei şi pe preşedintele CNAS, cu care am colaborat foarte bine cât am fost la conducerea Casei de Asigurări de Sănătate Suceava. Având în vedere că toţi candidaţii care au promovat proba scrisă şi au picat examenul oral sunt membri PD-L, şi că proba orală nu a fost înregistrată şi nu am semnat nici un proces verbal la sfârşitul examinării, prin care să iau la cunoştinţă de întrebările puse şi aprecierea comisiei, nu văd rostul unei contestaţii”, a declarat Iordăchel. Ea a fost preşedinte-director general al Casei de Sănătate Suceava din anul 2005 şi pînă luna trecută, cînd mandatele tuturor şefilor din ţară ai acestor instituţii au încetat în baza unui ordin emis de la centru, fiindcă au fost introduse noi criterii de performanţă în contractele de management.

Primarilor suceveni li s-a atras atentia sa nu aiba "o atitudine de candidat"


Prefectul de Suceava, Orest Onofrei, le-a cerut primarilor sa adopte o atitudine adecvata "primarului in functie" si nu a "potentialului candidat la functia de primar", in vederea organizarii si desfasurarii corecte a alegerilor locale din luna iunie.

Solicitarea prefectului a fost facuta la instruirea primarilor si secretarilor unitatilor administrativ-teritoriale cu privire la indeplinirea atributiilor ce le revin pentru organizarea si desfasurarea alegerilor locale din acest an. La intalnire, prefectul a apreciat ca ar trebui respectate de catre primari atat litera, cat si spiritul legislatiei electorale si a solicitat sa-i fie semnalate orice probleme care ar aparea, pana la campania electorala si in timpul desfasurarii acesteia, ce ar putea influenta in mod incorect rezultatele.
Totodata, participantilor la instruire li s-au prezentat actele normative in vigoare ce vizeaza alegerile locale, precum si particularitatile acestui scrutin. In acest sens, li s-a precizat ca cetatenii celorlalte state membre ale UE au dreptul de a alege si de a fi alesi in aceleasi conditii ca si cetatenii romani, insa doar pentru functiile de consilier local si consilier judetean. Cetatenii UE cu domiciliul sau resedinta in unitatea administrativ-teritoriala vor fi inscrisi in listele electorale complementare, care trebuie actualizate de catre primari si Serviciul pentru Straini Suceava pana la 25 aprilie.

Totodata, prefectul a spus ca in sarcina autoritatilor locale revin asigurarea si amenajarea corespunzatoare a spatiului in care va functiona biroul electoral de circumscriptie municipala, oraseneasca sau comunala, avand in vedere faptul ca tragerea la sorti a presedintilor si a loctiitorilor acestora va avea loc la Tribunalul Suceava, pana la 31 martie, data de la care birourile isi vor intra in atributii.
De asemenea, autoritatile locale au obligatia de a aduce la cunostinta publica dispozitia privind delimitarea, numerotarea si stabilirea localurilor in care vor functiona sectiile de votare, precum si numarul circumscriptiei electorale stabilit prin Ordinul Prefectului nr. 63/2008, cel mai tarziu in data de 31 martie, precum si actualizarea listelor electorale permanente, impreuna cu Serviciul Public Comunitar Judetean de Evidenta a Persoanelor Suceava si Biroul Judetean de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenta Persoanelor Suceava, pana la, cel mai tarziu, data de 15 aprilie. Totodata, li s-a atras atentia ca in localurile sectiilor de votare ce functioneaza in camine culturale nu trebuie sa se organizeze, in zilele de 1 si 15 iunie, nunti, botezuri sau discoteci.