miercuri, 3 septembrie 2008

Acuzaţii de malpraxis la Spitalul Judeţean Suceava

Familia unei tinere mame din localitatea suceveană Dumbrăveni acuză echipa medicală a Spitalului Judeţean "Sf Ioan cel Nou" de moartea femeii. De cealaltă parte, cadrele medicale spun că nu au nici o vină şi că au făcut tot posibilul să salveze viaţa pacientei. Între timp au fost deschise mai multe anchete în paralel. Dacă nu se va face dreptate, familia pacientei este hotărîtă să ajungă pînă la ministrul Sănătăţii.

Maria Magdalena Birău, în vîrstă de 27 ani, din Dumbrăveni, gravidă în luna a IX-a, a fost internată săptămîna trecută (marţi seară) la Spitalul Judeţean de Urgenţă Suceava pentru a da naştere celui de-al patrulea copil. Femeia a adus copilul pe lume o zi mai tîrziu, cînd medicii i-au făcut o operaţie cezariană. Bebeluşul, o fetiţă cu greutatea de 2,9 kilograme, s-a născut sănătos, iar aceasta părea să fie şi starea mămicii sale. La scurt timp însă, femeia avea să se simtă din ce în ce mai rău, iar medicii au decis că este nevoie de o nouă intervenţie chirurgicală, de data aceasta pentru peritonită.

La 8 ore după operaţie mama a murit, iar personalul medical este acuzat de malpraxis. Scandalul a început încă de sîmbătă, în momentul în care rudele tinerei au aflat că a murit pe patul spitalului, şi a continuat şi la începutul acestei săptămîni pe holurile unităţii. "A murit o fată tînără nevinovată, trebuie ca cineva să răspundă", a spus Constantin Zbîrcea, tatăl tinerei.

Şi Mihai Birău, soţul femeii, şi-a strigat durerea plîngînd: "Acuz spitalul prima dată de neglijenţă. Am venit la spital, dar doctorii se fereau de mine, mi-a spus o femeie de serviciu că soţia ta e moartă. La morga mi-a spus că este un cadavru fără bilet şi atunci mi-am dat seama că e soţia mea. Nevasta mea e moartă. Vreau să se afle adevărul. Să nu mai moară şi alte mame cum a murit mama copiilor mei". Familia decedatei acuză personalul medical de incompetenţă şi de faptul că deşi au dat bani, cadrele medicale nu s-au ocupat de femeie aşa cum trebuie.

De cealaltă parte, medicii neagă orice acuzaţie. "Gravida a făcut o peritonită cu tromboflebită, cu o evoluţie fulminantă. Nu avea absolut nici o şansă, s-au băgat medicamentele cele mai scumpe, sînge. Mi-am făcut datoria la timp cu tot ceea ce a fost posibil, nu am neglijat nici o secundă cazul şi în faţa lui Dumnezeu pot răspunde oricînd că am făcut tot ce am putut", a declarat Cornelia Hîncu, medicul chirurg ce a luat parte atît la operaţia de cezariană, cît şi la cea pentru peritonită.

Expertiza medico-legală a stabilit că femeia a murit din cauze patologice şi că nu ar fi vina cadrelor medicale, dar mai multe detalii se vor obţine în urma rezultatelor probelor de laborator.

Familia a înaintat însă plîngeri către poliţie, conducerea spitalului şi a colegiului medicilor Suceava aşteptînd un răspuns. Doina Elena Ganea, directorul Spitalului Judeţean, a precizat că toate datele vor fi analizate şi înaintate către comisia de disciplină a unităţii medicale. "În paralel am cerut Colegiului Medicilor să analizeze cauza decesului, aceasta fiind o problemă profesională pentru care nu are competenţă spitalul", a spus Doina Ganea. Dacă nici rezultatul oferit de Colegiul Medicilor nu îi va mulţumi pe membrii familiei, aceştia sînt hotărîţi să meargă cu orice preţ pînă la ministrul Sănătăţii.