joi, 28 februarie 2008

Zarojanu îl acuză pe Lungu că-i obstrucţionază accesul la informaţii

Zarojanu îl acuză pe Lungu că-i obstrucţionază accesul la informaţii


Primarul Sucevei, Ion Lungu, este acuzat de unul dintre cei doi viceprimari, Angela Zarojanu, că a interzis angajaţilor din primărie să-i furnizeze informaţii legate de investiţiile realizate de municipalitate începând cu anul 2004. Zarojanu susţine că din cauza acestui embargo informaţional nu a putut realiza „Cartea Albă” a guvernării liberale în municipiul Suceava. E a mai adăugat că deşi a solicitat informaţii de la mai multe servicii şi departamente din primărie, angajaţii acestora au refuzat să i le ofere în mod direct. „Am început să adun o parte de date şi am văzut că în prezent lucrul meu cu anumite compartimente şi servicii din Primărie este destul de anevoios. Ca după aceea, cu un sentiment de jenă şi reţinere, angajaţii să-mi spună că li s-a interzis furnizarea de date. Informaţii care până la urmă sunt publice şi privesc cheltuirea banilor din bugetul local, pentru investiţii realizate în Suceava”, a declarat viceprimarul Sucevei. Angela Zarojanu a mai precizat că toate informaţiile şi documentele pe care le-a solicitat trebuie să ajungă mai întâi la primarul Ion Lungu, şi apoi la ea. În aceste condiţii, viceprimarul Sucevei susţine că lui Ion Lungu „îi este frică de ceva”, motiv pentru care a decis să interzică angajaţilor să furnizeze o serie de informaţii. „O să aflu motivele pentru care îi este frică şi o să-l fac public. Pentru că nu mi se pare normal că interzică accesul la informare”, a subliniat Zarojanu. Ea a mai declarat că o astfel de atitudine nu este corectă, în condiţiile în care toate informaţiile pe care le-a solicitat sunt publice, şi vizează modul în care s-au cheltuit banii publici. „Gândiţi-vă că acest lucru mi se întâmplă mie, cu toate că lucrez în primărie. Şi eu totuşi mai obţin nişte firimituri. Dar oare ce i se întâmplă unui cetăţean care vine să întrebe cât a costat o stradă? Probabil că nu va primi niciodată un răspuns”, a încheiat viceprimarul Sucevei.

0 comentarii: