joi, 13 septembrie 2007

ANRSC ignoră reclamaţiile sucevenilor la adresa firmelor de repartitoare

• Cei 14 suceveni care au depus aceste reclamaţii la Primărie, la sfârşitul lunii martie, încă aşteaptă un răspuns din partea autorităţii de reglementare în domeniul serviciilor comunitare

Sucevenii care s-au declarat nemulţumiţi de serviciile oferite de firmele de repartitoare şi care au depus reclamaţii la Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (ANRSC), încă de la începutul anului, sunt ignoraţi de autorităţi. Deşi reclamaţiile depuse la Serviciul Asociaţii de proprietari din Primăria Suceava, la sfârşitul lunii martie, au fost trimise la ANRSC, nici după aproape şase luni nu s-a primit nici un răspuns oficial. Potrivit şefului Serviciului Asociaţii de proprietari, Mihai Hanceriuc, reclamanţii care s-au adresat Primăriei ulterior trimiterii lotului de 14 reclamaţii au fost sfătuiţi să se adreseze, prin poştă, direct ANRSC. Acesta a precizat că Primăria nu poate intermedia relaţia dintre un reclamant şi autoritatea de reglementare atâta timp cât contractele cu firmele de repartitoare sunt semnate cu fiecare beneficiar în parte şi cu asociaţiile de proprietari.
Cele 14 reclamaţii au fost depuse de persoane care au avut ghinionul să devină “victime ale repartitoarelor”, fie din cauza unor probleme la aceste aparate, erori de calcul la repartizarea cheltuielilor, ori, în cele mai multe din cazuri, din cauza furturilor vecinilor. Montarea haotică a repartitoarelor, fără respectarea normelor legale, i-a pus pe unii suceveni în faţa situaţiei de a primi facturi astronomice pentru încălzirea de iarna trecută. Conform legislaţiei în vigoare, repartitoarele pot fi montate într-o locuinţă racordată la sistemul centralizat de încălzire numai dacă, pe aceeaşi scară, minim 80% dintre unităţile locative au montate repartitoare de costuri. Din păcate, în foarte multe blocuri din Suceava aceste norme nu sunt respectate, procentul fiind sub 50%, fapt ce creează un dezechilibru hidraulic care „dă peste cap” repartitoarele.
Aceasta nu este singura cauză pentru facturile astronomice primite de unii suceveni iarna trecută. Reclamaţiile trimise de Primărie la ANRSC au fost însoţite şi de o adresă în care sunt explicate câteva dintre motivele nemulţumirilor create de repartitoare.
„În marea majoritate, asociaţiile de proprietari nu au făcut contracte sau convenţii cu firmele de repartitoare. De asemenea, vă informăm că în municipiul Suceava, în proporţie de 80%, repartitoarele sunt citite de proprietari, notele cu citirile respective sunt depuse în nişte cutii montate în casa scărilor, de unde se preiau de firmele instalatoare de repartitoare, pentru a fi procesate. Regularizarea consumurilor se face la sfârşitul perioadei de furnizare a agentului termic, ceea ce este complet greşit, pentru că facturile nu se cumulează de la începutul perioadei”, se arată în adresa Serviciului Asociaţii de proprietari către ANRSC.
Din cauza prevederilor legislative în vigoare, sucevenii nemulţumiţi de serviciile firmelor de repartitoare se plimbă cu reclamaţiile în mână de la Primărie, la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului, singura şansă rămânând, deşi greu de crezut, ANRSC-ul.

0 comentarii: