duminică, 20 ianuarie 2008

Despre "Spectacolul dedicat Anului Nou Chinezesc"





Aseara am avut parte de un spectacol cu totul si cu totul deosebit; fara sa vreau, am aflat ca sambata, 19 ianuarie 2008, va veni la Suceava o trupa din China pentru a prezenta un spectacol de lumina, culoare si miscare, ceva ce nu s-a mai vazut pana acum in oraselul nostru. Cat despre bilet... nu exista asa ceva, intrarea libera! Dupa cum bine stiti, la un astfel de spectacol e mare pacat daca nu te inarmezi cu un aparat de fotografiat... mda, l-am luat pe cel mai putin performant gandindu-ma ca nu voi mai prinde nici un loc liber si ca voi avea nevoie de zoom. Ei, nu a fost sa fie asa! Am reusit sa stau printre primele randuri, dar imi parea tare rau ca nu mi-am luat "aparatul bun" si l-am agatat pe cel practic... Asta e! Nu va mai innebunesc cu povesti care chiar nu va intereseaza... si sa revenim la spectacolul nostru plin de lumina, culoare, miscare si frumusete!

Am asistat la 12 momente... superbe, acesta este cuvantul cel mai potrivit pentru a le descrie! In deschidere - "Dansul leilor" in care Dragonul si Tigrul se intrec in arta dansului, iar leii urla... totul se rezuma la trecerea timpului si la schimbarea epocilor. Au urmat momente in care actorii au incercat sa-si impresioneze la maximum spectatorii prin culoare, stralucire si foarte multa miscare. Am ramas profund impresionata de un dans... "Zeita zburatoare"; aveam senzatia ca parca in intreaga mea viata nu am vazut atata culoare si atata stralucire pe o scena. Efectul de zbor al zeitei era creat prin jocul panglicilor lungi, panglici aruncate cu atata maiestrie in aer si care ofereau franturi de miscare, de curgere in timp. Eram captivata de aceasta feerie... simteam ca stric intregul farmec al spectacolului facand fotografii, ca pierd momente importante si ca nu voi putea niciodata sa le recuperez...

Alte momente foarte frumoase ... "Arta ceaiului", "Abundenta fericirii" in care un grup de fete foarte senzuale (asemeni unor sirene) imbracate in vesminte colorate dansau intr-un ritm gingas ca apa curgatoare, unduindu-se mladios si cu gratie in ceturi si lumini, "Primavara pe fluviul cu flori si Luna", "Visul de la Dunhuang" in care jocul mainilor si al auriului au creat cu adevarat o lume de vis... arta traditionala "Umbrele miscarilor degetelor" in care, prin maiestria mainilor, diferite animale prindeau viata chiar in fata spectatorilor...

Finalul a fost extraordinar... "Schimbarea mastilor"... intr- un timp extrem se scurt se schimbau mastile de culoare aurie, argintie, rosie, galbena, albastra, alba, neagra si verde... cum spectatorii nu pot surprinde momentul schimbarii mastilor, aceasta arta constituie o enigma.

Virtuozitatea interpretarii a fost extraordinara, spectacolul mastilor precum si miscarile scenice au fost magnific imbinate, la un mare nivel estetic. Am plecat de la acest eveniment incarcata... de o energie pozitiva. Ce n-as da sa mai vad inca o data acest spectacol, dar sa-mi uit acasa aparatul de fotografiat!

Daca se anunta un astfel de spectacol la voi in oras, nu stati pe ganduri... se merita cu varf si indesat! Veti trai doua ore de magie, traditia poporului chinez va va incalzi sufletul...

0 comentarii: