joi, 19 iunie 2008

A dispărut cu 52.000 de euro din banii Băncii Transilvania

Inconştienţă



A fugit cu banii băncii la care era angajat. Radu Cozaciuc, un tânăr în vârstă de 30 de ani, salariat la filiala din Rădăuţi a Băncii Transilvania, este dat în urmărire generală şi internaţională după ce a furat aproape două miliarde de lei vechi chiar de la instituţia unde era angajat. Conducerea băncii spune că banii au fost sustraşi din două bancomate pe care tânărul le alimenta cu numerar şi că pe numele acestuia s-a formulat deja plângere penală.

Dispariţia banilor a fost sesizată la finele săptămânii trecute, când unul dintre bancomatele Băncii Transilvania a indicat lipsă de numerar, deşi acesta ar fi trebuit să aibă fonduri suficiente potrivit evidenţelor contabile. Dacă atunci a apărut primul semn de întrebare, semn care cel mai probabil nu a fost perceput corect de conducerea băncii, la scurt timp au apărut unele neclarităţi la un alt aparat. Principal suspect a devenit cel care se ocupa cu alimentarea bancomatelor cu numerar, şi anume Radu Cozaciuc, de 30 de ani, cu domiciliul în Rădăuţi.

Deşi totul se ştia încă de săptămâna trecută, conducerea Băncii Transilvania a anunţat Poliţia abia marţi după amiază.

Era deja mult prea târziu, deoarece Radu Cozaciuc dispăruse de la domiciliu.

În cursul zilei de ieri am încercat să-l contactăm pe telefonul mobil, numai că acest lucru s-a dovedit imposibil, deoarece fie nu a răspuns nimeni, fie aparatul era închis.

A furat 192.425 de lei

Banca Transilvania a remis ieri un comunicat în care a confirmat dispariţia sumei de 192.425 de lei.

„Din cercetările iniţiate la faţa locului reiese faptul că banii au fost sustraşi din două bancomate aflate în afara localităţii Rădăuţi, existând suspiciuni privind implicarea unui salariat al sucursalei. Pentru soluţionarea cât mai rapidă a cazului, BT a formulat o sesizare penală, iar în paralel a adoptat măsuri administrative pentru a elimina orice alte consecinţe nedorite”, se arată în comunicatul Direcţiei de Marketing şi Comunicare al Băncii Transilvania.

Tatăl dispărutului crede că banca are partea ei de vină

Părinţii lui Radu Cozaciuc au rămas stupefiaţi de acuzaţiile care i se aduc fiului lor. Totuşi, tatăl tânărului admite că nu cunoştea foarte multe detalii despre viaţa lui Radu.

„Sunt surprins de ceea ce s-a întâmplat şi parcă nu-mi vine să cred. Deşi locuim în aceeaşi casă, casa mea, nu l-am mai văzut pe Radu de săptămâna trecută. El este o fire închisă, dificilă, şi nu este prea comunicativ. E în divorţ, i-a plecat soţia încă din februarie şi de atunci stă prea puţin pe acasă, mai mult e plecat”, a declarat Gheorghe Cozaciuc, tatăl dispărutului.

Acesta crede că vina nu-i aparţine în totalitate fiului său şi că reprezentanţii băncii au comis o serie de greşeli.

„Consider că e şi neglijenţa celor de la bancă pentru că i-au acordat prea multă încredere. Spun acest lucru pentru că şi eu am lucrat cu bani, cu valută, am fost 22 de ani casier valutar apoi am lucrat la o bancă, şi eram controlat permanent, nu ca acum. Nu mi s-a părut nimic schimbat la el în ultima perioadă, nu se afişa cu bani, mai mult cheltuielile de la casă, gaz şi celelalte le împărţeam. Nu ştiu unde este acum, dar cred că se va întoarce în curând şi se vor lămuri lucrurile. Îmi pare rău, dar trebuie să spun că directoarea de la bancă de la Suceava mi-a vorbit foarte urât, a făcut un fel de anchetă cu mine, de parcă eu aş avea vreo vină. A greşit el, dar cred că mare parte din vină aparţine şi celor care nu l-au controlat”, a spus Gheorghe Cozaciuc.

Odorica Cozaciuc: „Îmi este ruşine să ies în oraş”

Mama sa, Odorica Cozaciuc, profesoară pensionară, a afirmat că îi este ruşine să iasă în oraş după cele întâmplate.

„Suntem cunoscuţi în oraş ca o familie de oameni serioşi. Radu a fost de mic o fire închisă, însă nu ne-a creat niciodată probleme. În aceste momente vă rog să mă credeţi că îmi este jenă să ies în oraş să dau ochii cu cei care mă cunosc. Referitor la cele ce s-au întâmplat la bancă, nu vreau să minimalizez greşeala lui Radu, dar cred că şi cei de acolo i-au acordat prea mare încredere şi nu l-au verificat, aşa cum este normal. Atât eu, cât şi soţul meu, care e cardiac, suportăm greu această situaţie, dar sperăm că totul se va rezolva cu bine”, a menţionat Odorica Cozaciuc.

Stupefacţie în rândul prietenilor lui Radu Cozaciuc

Radu Cozaciuc este cunoscut în oraş ca un tip serios, care frecventează cercuri din lumea bună a localităţii.

„Nu-mi vine să cred ceea ce am auzit, pentru că îl ştiu pe Radu ca pe un tip la locul lui, un tip serios care se ferea de complicaţii. Nu doresc să-i iau apărarea, dar poate că e vorba de o eroare sau poate de cine ştie ce alte greşeli, repet, nu cred că a fost el în stare de aşa ceva”, a declarat unul dintre prietenii lui Cozaciuc.

Unul dintre colegii de liceu ai tânărului dispărut a ţinut să precizeze că „Radu este un tip de treabă. Ne-am înţeles bine la liceu şi ştiu că acum este în anul doi de facultate la Turism, la Suceava. Nici nu-mi vine să cred ceea ce am auzit”.

A furat din dragoste?

Una peste alta, pentru majoritatea rădăuţenilor care îl cunosc Radu Cozaciuc, „aventura” sa rămâne un mister. Pe la „colţuri” se discută că ar fi dispărut cu o tânără minoră din zona Brodina cu care se întâlnea de mai mult timp, că ar fi implicat în unele afaceri ilegale, însă acestea pot fi doar simple speculaţii. Cert este că autoturismul său a fost găsit, încă de marţi seară, parcat în zona centrală a municipiului Suceava.

Va fi dat în urmărire generală

Imediat după depunerea reclamaţiei, Poliţia a demarat demersurile legale pentru soluţionarea cazului. În afara datelor de la bancă, oamenii legii trebuie să-l audieze şi pe Radu Cozaciuc. Pentru că acesta este dispărut, poliţiştii din Rădăuţi au declanşat procedurile pentru a-l da în urmărire generală pe Radu Cozaciuc, care are deschis şi un dosar penal sub acuzaţia de delapidare.