joi, 28 august 2008

Ce aşteaptă femeile de la o cameră de hotel



Conform unui studiu realizat la Koln, femeile au alte aşteptări de la camera de hotel decît bărbaţii, un umeraş pentru rochie şi articole cosmetice de calitate netrebuind să lipsească din cameră, scrie revista germană Die Welt.

Hotelurile din întreaga lume fac din ce în ce mai greu faţă pretenţiilor feminine. Mai înainte vreme, femeile erau doar nişte companii ale bărbaţilor, care priveau lateral, cel mult jenate, atunci cînd bărbatul se plîngea la recepţie de unele neajunsuri, însă acum femeile s‑au transformat şi ele în oaspeţi care nu mai acceptă orice şi cer chiar schimbarea camerei sau pur şi simplu nu mai dau pe la hotelul respectiv, în caz că nu le‑a plăcut ceva. Pentru a evita astfel de situaţii, proprietarii inteligenţi de hoteluri fac unele retuşuri minore, care însă aduc un zîmbet pe chipul clientelor.

Hotelurile "W" din New York, spre exemplu, pun la dispoziţia clientelor un "emergency kit" (set de urgenţă), care conţine tot ceea ce o femeie are nevoie pentru a‑şi salva seara, de la glos de buze şi pînă la fard de ochi, mascara sau parfum. Complexul "Maia Luxury Resort&Spa" din insulele Seychelles oferă clientelor aşa-numitul "beauty fridge" (frigiderul cosmetic), în care se găsesc creme şi instrumente de machiaj, fiecare din cele 30 de vile ale complexului fiind dotată cu o terasă cu cadă de baie, în care te poţi îmbăia cu esenţe de levănţică, muşcată şi santal, în timp ce priveşti la apele Oceanului Indian.

Hotelul "Grand Hyatt Berlin" oferă clientelor gravide cursuri de yoga, iar la restaurantul "Vox" din Berlin doamnele îşi pot aşeza gentuţa pe un scăunel special. Hotelul "Mintrops Stadt Margarethenhoehe" din Essen (landul Nordrhein‑Westfalen, Renania de Nord‑Vestfalia) oferă oaspeţilor femei ciorapi-chilot de rezervă, iar la "Hilton" din Koln se poate solicita un covoraş pentru yoga şi un DVD adecvat pentru cameră. Hotelul "Stobo Castle" din Peeblesshire (Scoţia) oferă un dineu comun pentru clientele care nu vor să mănînce singure, iar la "Abba Parque Hotel" din Bilbao (Spania–Ţara Bascilor) există un etaj exclusiv pentru femei. Hotelurile grupului "Ritz‑Carlton" posedă în cabina de duş nişte suporturi montate la colţuri, pe care clientele care se rad pe membrele inferioare îşi pot sprijini comod picioarele. La fel de practice sînt şi oglinzile încălzite, care nu se aburesc şi suporturile de inel din cristal.

În cadrul studiului realizat de Koln International School of Design au fost intervievate acele femei aflate foarte des în călătorie, mai ales că 25 la sută din clienţii hotelurilor sînt femei. Din studiu a reieşit că serviciile obişnuite oferite de un hotel nu sînt suficiente pentru doamne, femeile recurgînd mai puţin la minibarul din cameră şi mai mult la room service, în timp ce abia dacă folosesc serviciile Pay TV. Uta Brandes, profesor la Koln International School of Design, care împreună cu studentele ei a realizat studiul intitulat "Femeile. Cum îşi doresc femeile de afaceri să arate hotelul", arăta că femeile consideră camera ca pe o fortăreaţă, ea avînd în plan chiar elaborarea unui ghid hotelier pentru femei şi solicitînd un certificat european de calitate pentru hotelurile adaptate pentru femei.

Studiul arată că o cameră de hotel pentru femei trebuie să aibă miros de proaspăt, să posede o suprafaţă de depozitare, un umeraş, fructe proaspete, o oglindă cosmetică, apă minerală şi produse cosmetice. Femeile visează să aibă la hotel oaze de wellness, camere fără mochetă, saltele nu prea moi şi prosoape mari. Femeile care călătoresc singure apreciază securitatea şi nu le plac culoarele întunecate şi goale sau garajele singuratice. La hotelul "Hilton" din Londra s‑a ţinut cont de acest lucru, fiind realizate culoare doar pentru femei. Pentru aceste servicii nu trebuie neapărat cheltuite milioane, fiind suficient să te limitezi în alegerea draperiilor, pernelor sau cuverturilor de zi la două culori şi la un singur model. "Grand Hotel" din Oslo a angajat de exemplu artişti şi arhitecţi care să creeze apartamente pentru femei, rezultatul fiind paturi uriaşe, covoraşe de yoga şi un meniu pentru room service pe care găseşti nu doar hamburger, ci şi băuturi... fitness şi fructe proaspete. O obişnuinţă care trebuie neapărat schimbată este legată de aparatul de uscat părul. Ceea ce surprinde aici este faptul că multe hoteluri nu se gîndesc deloc la oamenii cu părul lung şi dotează camerele de baie cu aparate de uscat părul de proastă calitate.