joi, 27 decembrie 2007

Inspecţia Socială îşi intră în atribuţii anul viitor

Inspecţia Socială îşi intră în atribuţii anul viitor


Comisia pentru muncă din Senat condusă de senatorul PNL de Suceava, Tiberiu Prodan, a dezbătut în acest an mai multe acte normative care privesc reforma sistemului de asistenţă socială printre care şi ordonnaţa de urgenă a guvernului 130/2006 privind Inspecţia Socială care a devenit Legea 211/2007. Prodan a arătat că această nouă construcţie instituţională a fost înfiinţată în subordinea Ministerului Muncii, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, care are drept scop controlul implementării legislaţiei în domeniu precum şi inspectarea activităţii instituţiilor publice şi private responsabile cu furnizarea prestaţiilor şi serviciilor sociale. „Funcţiile principale ale acestei instituţii sunt cele de control, de evaluare, de consiliere, de autoritate de stat, de comunicare, de formare, de reprezentare şi de administrare”, a precizat Prodan. Inspecţia Socială are următoarele atribuţii: inspectează modul în care sunt respectate prevederile legale, constată natura faptelor care încalcă prevederile legale, constată contravenţii şi după caz aplică sancţiunile prevăzute de lege, desfăşoară activităţi de investigare socială, inspectează furmizorii de servicii sociale publici şi privaţi, organizează şi coordonează activitatea de formare, informare şi documentare în domeniul inspecţiei sociale, elaborează propuneri de îmbunătăţire a cadrului legal existent.

O nouă funcţie publică cea de „inspector social”

Un punct important se referă la instituirea funcţiei de „inspector social” în cadrul funcţiilor publice specifice pentru care se va elabora un statut special. Inspectorii sociali îşi desfăşoară activitatea în domeniul asistenţei şi incluziunii sociale având drept scop principal garantarea drepturilor sociale ale cetăţenilor. „Aceste domenii sunt reglementate de o multitudine de acte normative şi e necesar ca inspectorul social să însumeze abilităţile unui expert în legislaţie, ale unui evaluator al calităţii serviciilor, dar şi cunoştinţe din domeniul financiar sau proceduri aparţinând diverşilor donatori internaţionali”, a explicat senatorul PNL de Suceava. În ceea ce priveşte funcţiile specifice respectiv controlul, evaluarea şi consilierea, activitatea Inspecţiei Sociale se bazează pe investigaţii riguroase efectuate al faţa locului, plecând de la o analiză concretă a situaţiilor şi va trebui să ţină cont de domeniul de inspecţie şi de rigidităţile instituţionale şi să însoţească constatările de recomandări pentru a contribui la ameliorarea practicilor şi regulilor acestor practici.

0 comentarii: