miercuri, 30 ianuarie 2008

Avionul in care a murit Eric Rossmann va fi cercetat bucata cu bucata


Comisia care investigheaza cauzele accidentului aviatic produs la Siminicea, in urma caruia directorul general adjunct al Ambro SA Suceava, Eric Rossmann, a murit, se va deplasa din nou la locul accidentului, urmand ca avionul sa fie ridicat si transportat intr-un hangar al Aeroclubului Suceava. El a precizat ca aparatul de zbor va fi dus intr-un hangar al Aeroclubului Suceava unde va fi desfacut, iar fiecare piesa va fi analizata, in vederea stabilirii cauzelor accidentului. Potrivit lui Asmarandei, investigatiile in acest caz sunt efectuate de o comisie de ancheta condusa de Sorin Cimpoieru, care s-a deplasat marti dupa amiaza la locul accidentului, unde au fost facute primele verificari si s-au stabilit punctele ce trebuie atinse in cadrul anchetei. Locul accidentului a fost izolat si este pazit de un dispozitiv de politisti si jandarmi.

Avionul prabusit la Siminicea, cercetat la Aeroclubul Suceava

Avionul prabusit la Siminicea, cercetat la Aeroclubul Suceava Ancheta in cazul accidentului aviatic produs marti la Simnicea, in urma caruia directorul general adjunct al Ambro SA Suceava, Eric Rossmann, a murit, se reia miercuri dimineata.

Comisia de ancheta se va deplasa din nou la locul accidentului, urmand ca avionul sa fie ridicat si transportat intr-un hangar al Aeroclubului Suceava, unde va fi desfacut, iar fiecare piesa va fi analizata, in vederea stabilirii cauzelor accidentului.

Investigatiile in acest caz sunt efectuate de o comisie de ancheta condusa de Sorin Cimpoieru, care s-a deplasat marti dupa amiaza la locul accidentului, unde au fost facute primele verificari si s-au stabilit punctele ce trebuie atinse in cadrul anchetei. Un avion de mici dimensiuni pilotat de Eric Rossmann s-a prabusit, marti, in jurul orei 11.20, pe un camp din apropierea localitatii sucevene Siminicea.

Directorul de la AMBRO s-a prăbuşit cu avionul



Pasiune fatală. Eric Rossmann, în vârstă de 38 de ani, directorul general adjunct al SC AMBRO SA Suceava, a murit ieri la amiază după ce avionul pe care-l pilota s-a prăbuşit pe o arătură din apropiere satului Siminicea.

Rossmann era un împătimit al motoarelor şi, în afara avionului, mai deţinea şi motociclete puternice.

Eric Rossmann era nepotul patronului grupului de firme Rossmann, unul dintre cei mai mari producători de carton şi hârtie din Europa.

Accidentul aviatic de ieri rămâne, deocamdată, o enigmă. Cauzele care au determinat tragedia nu sunt clare. Ipotezele de lucru sunt dintre cele mai diverse, plecând de la o eroare de pilotaj şi terminând cu o defecţiune tehnică, inclusiv o explozie a motorului.

Se ştiu cu certitudine o serie de amănunte dinaintea tragediei.

Eric Rossmann a depus la ora 9.00 planul de zbor. Acesta a fost aprobat o oră mai târziu, iar la 10.52, avionul, tip FK 14 Polaris, a decolat de pe pista Aeroclubului Suceava.

Zborul nu a durat prea mult, pentru că în jurul orei 11.30 s-a prăbuşit pe un câmp din comuna Siminicea.

Ultimele secunde ale zborului avionului de mici dimensiuni pilotat de Eric Rossmann au fost surprinse de Viorel Boicu, un sătean din Siminicea.

„Am auzit la un moment dat o bubuitură puternică, parcă ar fi fost o explozie. Atunci am întors capul în direcţia de unde venea zgomotul şi am văzut avionul cum se îndrepta cu viteză, cu botul în jos, după care s-a oprit în pământ, cu coada în sus. M-am urcat în maşină şi am plecat în viteză spre locul unde se afla avionul. M-am gândit că poate reuşesc să salvez pe cineva. Când am ajuns era doar o singură persoană, care, din păcate, murise. Am sunat apoi şi la Poliţie şi am anunţat evenimentul”, a povestit Viorel Boicu.

Această variantă nu este susţinută şi de specialiştii în aviaţie. Haralambie Pentelescu, comandantul Aeroclubului Suceava, a spus că explozia despre care vorbesc martorii ar putea fi cartuşul pirotehnic de la paraşuta avionului.

„Aceste avioane sunt dotate cu paraşute, care pot aduce la sol aparatul de zbor în condiţii de siguranţă. Acţionează exact la fel ca o paraşută folosită de o persoană”, a spus Haralambie Pentelescu.

Condiţii de zbor normale

Chiar dacă în zona unde avionul s-a prăbuşit vântul sufla destul de serios, reprezentanţii Aeroportului „Ştefan cel Mare” Suceava spun că nu existau motive pentru ca lui Eric Rossmann să-i fi fost interzis să decoleze.

„Era un zbor de agrement. Vizibilitatea era optimă, vântul avea sub 10 m/s, aşa încât se putea zbura. Oricum, pilotul avea obligaţia să menţină legătura cu turnul de control al Aeroportului. Vom verifica pe benzile existente în turnul de control dacă au fost discuţii şi ce anume s-a întâmplat”, a declarat comandorul Dan Asmarandei, directorul Aeroportului „Ştefan cel Mare” Suceava.

Acesta a evitat să-şi exprime un punct de vedere vizavi de cauza accidentului şi a precizat că avionul va fi desfăcut bucată cu bucată şi concluziile vor fi trase la finalul anchetei.

Mai trebuie spus că acest tip de avioane nu are cutie neagră, astfel încât cei care conduc ancheta vor fi nevoiţi să folosească celelalte probe pe care le vor aduna atât de la faţa locului, cât şi din celelalte surse.

A murit instantaneu

La scurt timp după producerea accidentului, la faţa locului au sosit reprezentanţi ai tuturor instituţiilor care au legătură cu cazul.

După ce corpul lui Eric Rossmann a fost scos din avion, medicii de la Ambulanţă au examinat cadavrul. Unul dintre medici a mărturisit că bărbatul nu a avut nici o şansă de supravieţuire.

„Avea traumatisme cranio-cerebrale şi rupturi ale organelor interne. Decesul s-a produs în momentul impactului avionului cu solul”, a precizat medicul care l-a examinat pe Eric Rossmann.

Ancheta a fost preluată de un procuror de la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Suceava, iar aseară au ajuns la Suceava şi reprezentanţi ai Autorităţii Aeronautice Civile din România.

Zona unde s-a prăbuşit avionul a fost asigurată cu poliţişti şi jandarmi, iar pe direcţia de zbor s-au efectuat căutări ale eventualelor obiecte care s-ar fi desprins în timpul tragediei şi care ar putea constitui probe în anchetă.

Pentru că ieri nu s-a reuşit adunarea tuturor probelor, mai mulţi poliţişti şi jandarmi au rămas peste noapte lângă epava avionului pentru a nu permite accesul altor persoane străine.

Eric Rossmann avea brevet de pilot din 2007

O posibilă explicaţie pentru tragedia de la Siminicea ar putea fi lipsa de experienţă a pilotului. Acesta a urmat cursurile de pilotaj pentru aparate de zbor uşoare în cursul anului trecut. Practica a făcut-o la Aeroclubul Suceava, iar brevetul de pilot l-a obţinut în august 2007. Eric Rossmann îşi cumpărase avionul tip FK 14 Polaris, cu două locuri, din Belgia, tot anul trecut, şi, potrivit unor apropiaţi, a plătit ceva mai mult de 60.000 de euro.

Un mister rămâne şi faptul că Eric Rossmann nu a reuşit să sară cu paraşuta pe care o avea asupra sa. O variantă ar fi că incidentul s-a petrecut prea aproape de sol şi paraşuta nu ar fi avut timp să se deschidă, în timp ce altă ipoteză indică faptul că Eric Rossmann nu avea suficientă experienţă pentru a ieşi dintr-o astfel de situaţie de criză.

Totuşi, apropiaţii lui Rossmann spun că acesta era foarte încântat de aparatul de zbor pe care-l pilota.

„Mi-a spus de mai multe ori că are un avion foarte performant. A povestit că a făcut aterizări cu motorul oprit. Nici nu ştiu ce să mai spun. Oricum, e un moment tragic”, a mărturisit finul lui Eric Rossmann.

Cine este Eric Rossmann?

Eric Rossmann a venit în România în 1996, când familia sa negocia preluarea unor societăţi comerciale care au ca profil de activitate prelucrarea celulozei şi hârtiei. La Suceava a ajuns în 2001, iar până în 2002 a lucrat la SC AMBRO SA Suceava, iar apoi a plecat la o altă fabrică din străinătate din portofoliul grupului de firme Rossmann. S-a întors la Suceava în 2005, şi a fost numit director general al SC AMBRO SA Suceava. Începând de anul trecut ocupă funcţia de director general adjunct al acestei societăţi.

În plan personal, Eric Rossmann, care în decembrie 2007 a împlinit 38 de ani, s-a căsătorit cu o suceveancă împreună cu care locuia într-un apartament din Zamca.

Cei doi soţi aveau o fetiţă, care a împlinit un an.

Autopsia în cazul Eric Rossmann va avea loc astăzi. Deocamdată nu se ştie unde va fi îngropat Eric Rossmann, dar este posibil ca familia lui să dorească să repatrieze în Franţa trupul neînsufleţit în vederea ceremoniei de înhumare.

Eric Rossmann provine dintr-o familie extrem de înstărită. El este nepotul patronul grupului de firme Rossmann, unul dintre cei mai mari producători de carton şi hârtie, care deţine 25 fabrici atât în Europa, cât şi în Africa şi care are o avere estimată la jumătate de miliard de euro.

Obţinerea unui brevet de zbor costă 4.000 de euro

Brevetul de zbor poate fi obţinut de orice persoană care dispune de aproximativ 4.000 de euro şi urmează cursurile organizate fie de Aeroclubul Suceava, fie de un instructor autorizat.

Comandantul Aeroclubului Tehnic Suceava, Haralambie Pentelescu, ne-a declarat că pentru obţinerea acestui brevet persoanele care se înscriu la curs trebuie să treacă mai întâi un examen medical, după care încep instruirea teoretică şi practică. Dobândirea brevetului se face după 100 de ore de cursuri teoretice şi 40 de ore de zbor, efectuate cu un instructor specializat. La finalul cursurilor teoretice şi practice, persoana în cauză trebuie să susţină un examen, care se dă la Aeroclubul Român.

În ceea ce-l priveşte pe Eric Rossmann, acesta a obţinut brevetul de zbor în vara anului 2007, având până în momentul de faţă peste 120 de ore de zbor, dintre care peste 60 de ore cu avionul cu care s-a prăbuşit în cursul zilei de ieri.

Comandantul Aeroclubului Suceava a mai precizat că numai în cursul anului trecut, cinci persoane din judeţul Suceava au obţinut brevete de zbor. Haralambrie Pentelescu a spus că, în prezent, la Aeroclubul Suceava sunt păstrate în hangare şapte avioane uşoare, ce aparţin unor persoane fizice sau unor firme.


Un alt director al Ambro, implicat într-un accident pe Aeroportul Suceava

Un alt fost director al SC AMBRO SA Suceava, Vladimir Cohn, a fost implicat într-un accident aviatic pe Aeroportul „Ştefan cel Mare” Suceava, avionul în care acesta se afla aterizând cu câteva sute de metri înainte de pistă. Incidentul s-a produs în urmă cu şapte ani, Cohn aflându-se într-un avion cu cinci locuri, „Cessna Jet 525”, fabricat în SUA, şi care aparţinea companiei „Ion Ţiriac Air”.

La bord se afla echipajul format din doi membri şi Vladimir Cohn, director general al AMBRO SA Suceava, însoţit de directorul general de la ROMCARTON SA şi de trei oameni de afaceri turci. În urma impactului cu solul, trenul de aterizare s-a rupt, iar avionul a rulat aproximativ 100 de metri pe „burtă”. Din fericire în urma accidentului nu au fost înregistrate victime în rândul celor care se aflau în avion.


Eric Rossman nu avea nevoie de culoar de zbor

Cu un avion de tip Polaris FK 14, Eric Rossmann nu avea nevoie de un culoar de zbor prestabilit, conform reglementărilor în domeniul aeronauticii. Potrivit spuselor comandantului Aeroportului „Ştefan cel Mare” Suceava, Dan Asmarandei, pentru a putea zbura cu un astfel de aparat, proprietarul acestuia trebuie să transmită la Aeroclubul Român un plan de zbor, care conţine ora la care decolează, perioada estimată a zborului. La toate acestea se adaugă şi zona în care intenţionează să o survoleze cu avionul.

La rândul său, comandantul Aeroclubului Suceava, Haralambrie Pentelescu, a declarat că Eric Rossmann avea îndeplinite toate aceste condiţii, el decolând în jurul orei 10:00.

„El avea acest plan de zbor, cerinţă obligatorie pentru a putea decola. Oricum, astfel de avioane zboară în spaţiul aerian necontrolat, unde nu interacţionează cu alte avioane de mari dimensiuni”, a explicat Pentelescu.

Liderul de sindicat Costel Buta: „A fost un tip excepţional”

Vestea morţii directorului general adjunct al SC AMBRO SA Suceava, Eric Rossmann, a căzut ca un trăsnet peste angajaţii acestei fabrici.

Imediat după apariţia primelor informaţii despre tragedia aviatică de la Siminicea, la Ambro toată lumea vorbea despre moartea celui care le-a fost director general timp de aproape şase ani. În ceea ce-l priveşte pe liderul sindicatului „Arborii Bucovinei” din cadrul SC Ambro, Costel Buta, acesta ne-a declarat că moartea lui Eric Rossmann reprezintă o pierdere considerabilă pentru fabrică. Buta l-a caracterizat pe Eric Rossman ca fiind un „tip excepţional”, subliniind că în perioada în care acesta a fost director al SC AMBRO Suceava nici unul dintre angajaţii fabrici nu a fost disponibilizat. „A fost o persoană deosebită, respectuoasă cu toată lumea. Avea toate calităţile necesare unui director. Dar cel mai important este că pe perioada cât a fost directorul fabricii noastre nu s-a făcut nici o disponibilizare şi, în consecinţă, nimeni nu şi-a pierdut locul de muncă”, ne-a declarat Costel Buta.

Ancheta in cazul mortii lui Eric Rossman dureaza 60 de zile

Ancheta accidentului aviatic de la Suceava va dura 60 de zile. Avionul privat de mici dimensiuni prăbuşit, marţi, pe raza localităţii Siminicea, va fi depozitat într-unul dintre hangarele aeroclubului ''Grigore Baştan'' Suceava, unde se vor efectua cercetările în vederea elucidării împrejurărilor în care s-a produs accidentul.
Directorul aeroportului ''Ştefan cel Marre'' Suceava, Dan Asmarandei, a declarat, miercuri, că, în prezent, reprezentanţi ai Aurtorităţii Aeronautice Române, care se află la Suceava de marţi seara, dezmembrează aparatul de zbor şi-l transportă în hangar. Acolo va fi sigilat până când o echipă de specialişti vor veni să cerceteze fiecare piesă în parte.

Asmarandei a precizat că pilotul care a murit în accident deţinea brevet de doar şase luni, nu avea foarte multă experienţă, cu doar 60 de ore de zbor la activ.

Vremea fiind favorabilă, este foarte probabil să fi fost vorba despre o eroare de pilotaj sau o defecţiune tehnică.

Manager mort in accident aviatic

Eric Rossmann, directorul general adjunct al combinatului de celuloza si hirtie Ambro din Suceava, a murit ieri-dimineata, cind avionul pe care il pilota s-a prabusit in cimp.

Investigatia privind cauzele accidentului

va dura mult, intrucit avionul era unul

simplu, fara sisteme de supraveghere

Avionul cu doua locuri de tip Polaris FK 14 pilotat de Eric Rossmann s-a prabusit ieri in jurul orei 11.30 in zona comunei sucevene Siminicea, la zece kilometri de padure. Potrivit NewsIn, Eric Rossmann ar fi nepotul lui Bernard Rossmann, proprietarul grupului francez Rossmann, unul dintre primii producatori de ambalaje de carton ondulat din Europa.

Avionul, proprietatea lui Eric Rossmann, efectua un zbor de agrement. La contactul cu solul nu s-a produs nici o explozie sau vreun incendiu. Gheorghe Halita, primarul comunei Siminicea, a anuntat incidentul la 112 si imediat au ajuns la locul faptei echipe de la Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta, ale Ambulantei, ale politiei si un procuror. Echipa de descarcerare a scos trupul lui Rossmann din resturile avionului, iar perimetrul a fost izolat.

Gheorghe Halita, primarul comunei Siminicea, a declarat pentru Cotidianul ca Rossmann facea adesea astfel de zboruri de agrement, de pe aeroportul aflat la doar citiva kilometri de localitate. „Martorul care a anuntat accidentul mi-a spus ca a observat o flacara la aparat. Avionul zbura spre nord, dar a fost intors brusc cu 180 de grade, probabil de o pala de vint puternic. In acel moment, aparatul a intrat in vrie, a pierdut brusc altitudine si a intrat cu botul in pamint“, a mai spus Halita.

Mircea Ciuca, directorul Departamentului de investigare a transportului aerian din cadrul Comisiei de Investigare a Accidentelor Aviatice, ne-a declarat ca „acest tip de avion nu era dotat cu sisteme de supraveghere a parametrilor de zbor si investigatia ar putea dura mai mult. Se vor lua in calcul toti factorii: tehnici, umani si conditiile atmosferice“.

Firma franceza Rossmann are ca obiect de activitate producerea de hirtie si de ambalaje pentru sectorul agroalimentar, al mobilei si pentru distributie. Reprezentanta din Romania a Rossmann s-a infiintat la Suceava in 1996. Potrivit NewsIn, Eric Rossmann a fost director al Ambro Suceava in perioada 2001-2002 si 2005-2006. Din 2006 a fost numit in functia de director general adjunct, conducerea fabricii fiind preluata de Paul-Henri Kohler.

Eric Rossmann s-a prabusit cu avionul


Eveniment - Eric Rossmann s-a prabusit cu avionul

Un avion de mici dimensiuni s-a prabusit, ieri, la circa 5 kilometri de aeroportul sucevean Salcea. Pilotul aparatului, cetateanul francez Eric Rossmann, nepotul magnatului care controleaza grupul de companii Rossmann, a murit pe loc.

Avionul de mici dimensiuni, model Fk 14 Polaris, a cazut la marginea unei paduri din zona Siminicea. Un martor ocular a declarat ca motorul aparatului de zbor s-a oprit, dupa care avionul a planat putin si apoi s-a prabusit. Dupa prabusire, nu a avut loc vreo

explozie. Partea din fata a avionului a fost distrusa aproape in totalitate. Primarul comunei Siminicea, Gheorghe Halita, a declarat ca avionul s-a prabusit la aproximativ 500 de metri de o zona locuita, cu case, langa un fost IAS. Siminicea este situata la 10 kilometri de municipiul Suceava si la circa 5 kilometri de orasul Salcea, unde sunt situate Aeroportul "stefan cel Mare" si Aeroclubul "Grigore Bastan".
Potrivit comandantului Aeroportului Suceava, Dan Asmarandei, Eric Rossmann efectua un zbor de antrenament. Prefectul Orest Onofrei a declarat ca nu se cunosc cauzele incidentului, vremea fiind frumoasa, iar terenul nefiind accidentat. La randul sau, comandantul Aeroclubului Suceava, Haralambie Pentelescu, a declarat ca Rossmann pilota din vara anului trecut si avea la activ aproximativ 60 de ore de zbor.
Locul accidentului a fost izolat si este pazit de un dispozitiv de politisti si jandarmi, membrii comisiei din cadrul Ministerului Transporturilor care vor ancheta cauzele producerii accidentului urmand sa soseasca la fata locului in cursul dupa-amiezii de ieri.


Eric Rossmann era director general adjunct al Ambro Suceava, avea 38 de ani, era casatorit cu o suceveanca si avea o fetita in varsta de un an. El a venit in Suceava, la Ambro, din anul 2001, si in toata perioada a ocupat diverse posturi de conducere. Era nepotul proprietarului grupului de firme francez Rossmann.

Tragedie aviatica la Suceava


Directorul Combinatului de Celuloza si Hartie Suceava a murit, ieri dimineata, dupa ce avionul de mici dimensiuni pe care il pilota s-a prabusit. Cauzele tragediei nu sunt cunoscute inca.

Eric Rossman (38 ani), directorul Combinatului de Celuloza si Hartie - AMBRO SA Suceava, avea brevet de pilot inca din vara anului 2007. Ieri dimineata, el a decolat de pe aeroportul din Suceava pentru a efectua un zbor de antrenament, care s-a sfarsit insa tragic. Avionul de tip Polaris FK 14 s-a prabusit in jurul orei 11.30, la 500 de metri de comuna suceveana Siminicea. “Un cetatean mi-a spus ca avionul zbura normal si, la un moment dat, s-a oprit motorul, a planat si s-a infipt in pamant fara sa explodeze”, sustine primarul comunei, Gheorghe Halita. Eric Rossman a murit strivit. Cauzele tragediei nu sunt cunoscute inca, iar conditiile meteo erau favorabile.

Avionul nu avea cutie neagra

Ancheta va decurge greu din cauza ca avioanele ultrausoare nu au sisteme de inregistrare a parametrilor de zbor. Francezul Eric Rossman era casatorit cu o suceveanca si avea o fetita in varsta de un an.

Ancheta în cazul avionului prăbuşit la Suceava continuă



Ancheta în cazul avionului prăbuşit în judeţul Suceava continuă. Comisia va continua investigaţiile şi astăzi şi va merge din nou la locul accidentului aviatic. Specialiştii susţin că ancheta care va stabili cauzele accidentului este dificilă, pentru că avionul nu are cutie neagră. În momentul prăbuşirii, vremea era bună, iar vizibilitatea, de peste 10 kilometri.

Un avion de mici dimensiuni s-a prăbuşit în Suceava. Accidentul s-a soldat cu o victimă. Este vorba despre directorul Combinatului de Celuloză şi Hârtie - AMBRO SA, Eric Rossmann. Avionul, de tip FK 14, a căzut în apropierea localităţii Siminicea, ieri, în jurul orei 11:30. Aparatul tocmai decolase de pe Aeroportul din Suceava şi făcea un zbor de agrement.

Nepotul unui milionar francez, mort într-un accident aviatic la Suceava

Avionul de tip FK-14 Polaris s-a zdrobit la impact
Un avion de mici dimensiuni s-a prăbuşit ieri pe un câmp din apropierea comunei sucevene Siminicea. În avion se afla doar pilotul Eric Rossmann, nepotul patronului grupului francez Rossmann, unul dintre cei mai mari producători de carton şi hârtie din Europa. El ocupa funcţia de director general adjunct al SC AMBRO SA Suceava, firmă aflată în portofoliul grupului francez. Bărbatul era căsătorit cu o suceveancă şi avea o fetiţă de numai un an.

Accidentul s-a petrecut în jurul orei 11.30, la puţin timp după ce aparatul pilotat de Eric Rossmann a decolat de pe pista Aeroclubului Suceava. Avionul de tip FK 14 Polaris, a decolat la ora 10.52, iar după aproximativ o jumătate de oră s-a prăbuşit. „Am auzit o explozie şi m-am uitat în direcţia de unde venea zgomotul. Am observat avionul care era în picaj şi apoi s-a înfipt cu botul în arătură. Când am ajuns lângă avion, am observat că era o singură persoană, care deja murise", a declarat Viorel Boicu, martor al tragediei. Cauzele accidentului sunt deocamdată necunoscute.

Si-a cumparat moartea cu 60.000 euro






NOU-NOUT. Avionul in care a murit nepotul milionarului francez fusese achizitionat, de curand, din Belgia
Accident.
Directorul unei firme de celuloza si hartie a murit dupa ce avionul pe care il pilota s-a prabusit in Suceava


Un avion de mici dimensiuni pilotat de directorul general adjunct al Combinatului de celuloza si hartie Ambro, Eric Rossmann, s-a prabusit, ieri, pe un camp din apropierea comunei sucevene Siminicea. In urma impactului, pilotul a murit pe loc. In aparatul de tip FK 14 Polaris se afla doar omul de afaceri francez, tragedia petrecandu-se in jurul orei 11.30. Rossmann obtinuse brevetul de zbor in vara anului 2007 si isi cumparase avionul in care a murit la sfarsitul anului, pentru circa 60.000 de euro. Potrivit autoritatilor, Rossmann, de 38 de ani, decolase de pe pista Aeroclubului Suceava cu aproximativ jumatate de ora inaintea tragediei. "Nu stim exact ce s-a intamplat. Cert este ca erau conditii de zbor bune", a declarat directorul Aeroportului "Stefan cel Mare" Suceava, comandor Dan Asmarandei. Acesta a precizat ca Eric Rossmann avea 120 de ore de zbor, dintre care peste 60 de ore cu avionul cu care s-a prabusit. Omul de afaceri francez era casatorit si avea o fetita de un an. Eric Rossmann era nepotul patronului grupului francez Rossmann, unul dintre cei mai mari producatori de hartie si celuloza din Europa

Avionul de agrement pilotat de omul de afaceri Eric Rossman s-a prăbuşit în Siminicea


Actualitate



Accident Ambro3 Un avion de agrement s-a prăbuşit marţi înainte de orele prânzului, pe un teren viran din localitatea suceveană Siminicea, la aproximativ 500 metri de o zonă locuită, fiind sesizat imediat serviciul 112, de către localnici. Avionul era unul particular, de agrement şi era pilotat de directorul adjunct al Combinatului de celuloză şi hârtie AMBRO SA Suceava, Eric Rossman, în vârstă de 38 de ani. Aparatul de mici dimensiuni, cu două locuri este unul de tip Polaris FK 14, avion ultrauşor, cu numărul de înmatriculare YR5149 şi era proprietatea omului de afaceri francez. Acesta se afla singur la bord, el plecând de la Aeroclubul Suceava pentru a efectua un zbor de antrenament.

Bărbatul era nepotul proprietarului grupului francez
„ROSSMANN”, care deţine şi combinatul „AMBRO”. Eric Accident Ambro Rossmann era căsătorit cu o suceveancă şi avea o fetiţă de un an.

La faţa locului s-a deplasat o comisie de anchetă condusă de Sorin Cimpoieriu.

Persoana care a anunţat serviciul de ambulanţă şi a văzut accidentul a declarat că motorul avionului s-a oprit şi aeronava s-a prăbuşit cu vârful în pământ.

Primarului comunei Siminicea, Gheorghe Haliţa, a precizat că nu a avut loc nicio explozie, iar avionul nu este extrem de deteriorat, fiind deformată doar partea din faţă a acestuia.

Localitatea Siminicea este situată la aproximativ 3 km de oraşul Accident Ambro Salcea, unde se află Aeroportul „Ştefan cel Mare” Suceava. Directorul acestuia, Dan Asmarandei a spus că tânărul pilot deţinea brevet din luna august anul trecut şi nu avea prea multă experienţă de zbor, mai exact 60 de ore. Acesta a mai afirmat că, deşi vremea nu era foarte bună, nu crede că aceasta a fost cauza care a dus la comiterea accidentului.

Potrivit directorului general al Autorităţii Aeronautice Civile, Florea Geica, pilotul a depus planul de zbor în jurul orei 9.00, iar aparatul s-a prăbuşit, potrivit informaţiilor pe care le-a primit de la Poliţie, în jurul orei 10.00.

Tânărul om de afaceri francez a efectuat marţi dimineaţă, un prim zbor după care s-a întors pe aeroport apoi a pornit într-un al doilea zbor, care i-a fost fatal.

La solicitarea primarului localităţii Siminicea, la faţa locului s-au deplasat mai multe echipaje ale ISU „Bucovina” Suceava, inclusiv de la descarcerare pentru a scoate trupul pilotului dintre fiarele contorsionate. Trupul bărbatului a fost dus la morga Spitalului Judeţean „Sf. Ioan cel Nou” Suceava.

În urma cercetărilor, specialiştii ISU Suceava au exclus variantele producerii unei explozii sau a unui incendiu.

Nepotul «regelui hårtiei» din Franta s-a prabusit cu avionul la Suceava



Nepotul «regelui hårtiei» din Franta s-a prabusit cu avionul la Suceava Directorul general adjunct al fabricii de celuloza si hârtie Ambro din judetul Suceava a sfârsit tragic, ieri dimineata, in urma unui accident aviatic. Aflat la bordul unui avion ultrausor, de tip FK 14, cu doua locuri, Eric Rossmann, in vârsta de 38 de ani, s-a prabusit in apropiere de Aeroportul Stefan cel Mare din Salcea, pe un ogor din localitatea Siminicea.

In jurul orei 11.10, Eric Rossmann a decolat de pe aeroportul din Suceava. Avea in plan un zbor de agrement in jurul aeroportului, asa cum facea adesea. Tragedia s-a petrecut dupa numai jumatate de ora de la decolare. Pe un câmp din apropierea comunei Siminicea, avionul a intrat brusc in picaj. In câteva secunde aparatul s-a infipt cu botul in pamânt, pilotul ramânând in carlinga.

„Am auzit o explozie si m-am uitat in directia de unde a venit zgomotul. Am observat avionul care era in picaj si apoi s-a infipt cu botul in aratura. Am fugit rapid la fata locului pentru a-i ajuta pe cei aflati in avion. Când am ajuns lânga avion, am observat ca era o singura persoana, care deja murise”, a declarat Viorel Boicu, martorul tragediei de ieri. Imediat a fost alertata Politia, iar la fata locului s-au deplasat reprezentanti de la toate institutiile abilitate sa ia masuri si sa demareze cercetarile pentru a stabili cauzele exacte ale accidentului aviatic. Pentru pilot nu a existat insa nici o sansa, carlinga strivin-du-l in momentul impactului cu solul. Potrivit unor surse din Politie, pilotul ar fi încercat sa se parasuteze, în conditiile în care în avion a fost gasita o parasuta deschisa. Avionul, care nu este prevazut cu cutie neagra, va fi desfacut bucata cu bucata si dupa ce se vor analiza toate detaliile, se va putea trage o concluzie cu privire la cauzele tragediei.
Ancheta a fost preluata de un procuror de la Parchetul de pe lânga Curtea de Apel Suceava, la fata locului sosind spre seara si reprezentanti ai Autoritatii Aeronautice Civile din România.
O tragedie si mai mare s-ar fi putut petrece daca avionul ar fi cazut peste casele aflate in apropiere. Dupa cum ne-a declarat primarul comunei Siminicea, Gheorghe Halita, avionul s-a prabusit la doar 500 de metri de o zona locuita.

Eric Rossmann este nepotul patronului grupului francez de firme Rossmannn, unul dintre cei mai mari producatori de carton si hârtie din Europa. Victima accidentului de ieri a fost director general al Ambro Suceava, firma aflata in portofoliul grupului Rossmann, in perioada 2001 - 2002 si 2005 – 2006. In ultimii doi ani, Eric Rossmann a fost numit in functia de director general adjunct, conducerea fabricii fiind preluata de Paul Henry. Eric este nepotul proprietarului grupului de firme Rossmann, Bernard Rossmann, care detine combinate de celuloza in Europa si in Africa.

Pilotul avea la activ 120 de ore de zbor
Eric Rossmann obtinuse brevetul de zbor in vara anului 2007, când a urmat cursurile de zbor alaturi de un om de afaceri din Suceava. Avea la activ in jur de 120 de ore de zbor, dintre care peste 60 de ore cu avionul cu care s-a prabusit in cursul zilei de ieri. Putin experimentatul pilot urmase 100 de ore de cursuri teoretice si 40 de ore de zbor, efectuate cu un instructor specializat, dupa care a sustinut un examen la Aeroclubul Român. Avionul pe care-l pilota in momentul producerii accidentului a fost cumparat anul trecut si a costat in jur de 60.000 de euro. Omul de afaceri era casatorit si avea o fetita.

Eric Rossmann nu avea nevoie de culoar de zbor
Potrivit spuselor comandantului Aeroportului Suceava, Dan Asmarandei, pentru a zbura cu un avion de tip Polaris FK 14, Eric Rossmann nu avea nevoie de un culoar de zbor prestabilit. Pentru a decola, acesta avea nevoie doar sa transmita catre Aeroclubul Român un plan de zbor, care sa contina ora la care decoleaza, zona ce urmeaza sa fie survolata si perioada estimata a zborului. „El avea acest plan de zbor, cerinta obligatorie pentru a putea decola. Oricum, astfel de avioane zboara in spatiul aerian necontrolat, unde nu interactioneaza cu alte avioane de mari dimensiuni”, a explicat Haralambie Pentelescu, comandantul Aeroclubului Tehnic Suceava.

Angajatii AMBRO Suceava: «A fost un tip exceptional»
Vestea mortii directorului general adjunct a cazut ca un trasnet peste angajatii fabricii. Toti angajatii au vorbit ieri despre cel care le-a fost sef in ultimii ani. Prin vocea liderului sindicatului „Arborii Bucovinei” din cadrul SC Ambro, Costel Buta, angajatii au transmis un mesaj. Liderul de sindicat l-a caracterizat pe Eric Rossmann ca fiind un „tip exceptional”, subliniind ca in perioada in care acesta a fost director al SC AMBRO Suceava nici unul dintre angajatii fabrici nu a fost disponibilizat. „A fost o persoana deosebita, respectuoasa cu toata lumea si avea toate calitatile pentru un director. Dar cel mai important este ca, pe perioada cât a fost directorul fabricii noastre, nu s-a facut nici o disponibilizare, si deci nimeni nu si-a pierdut locul de munca”, ne-a declarat Costel Buta.

Accident aviatic la Siminicea

Ieri, în jurul orei 11,30, un avion de tip Polaris FK 14 s-a prăbuşit lîngă localitatea Siminicea. Aparatul era pilotat de directorul combinatului de celuloză şi hîrtie Ambro SA, Eric Rossmann (40 de ani), care a murit pe loc. Aparatul decolase de pe Aeroportul "Ştefan cel Mare" şi făcea un zbor de agrement. Martorii tragediei susţin că motorul s-a oprit, apoi avionul s-a înfipt în pămînt. Directorul Aeroportului "Ştefan cel Mare", Dan Asmarandei, a spus că tînărul pilot deţinea brevet din 2007 şi avea la activ 60 de ore de zbor. Bărbatul era nepotul proprietarului grupului francez Rossmann (acţionarul principal al Ambro), era căsătorit cu o suceveancă şi avea o fetiţă de un an.

Avionul prăbuşit la Siminicea va fi dus într-un hangar al Aeroclubului Suceava


Avionul prăbuşit la Siminicea va fi dus într-un hangar al Aeroclubului Suceava


Comisia care investighează cauzele accidentului aviatic produs, marţi, la Siminicea, în urma căruia directorul general adjunct al Ambro SA Suceava, Eric Rossmann, a murit, reia miercuri dimineaţa ancheta, avionul urmând să fie ridicat şi transportat într-un hangar al Aeroclubului Suceava.

Comandantul Aeroportului Suceava, comandorul Dan Asmarandei, a declarat, miercuri, că în cursul dimineţii, comisia de anchetă se va deplasa din nou la locul accidentului, urmând ca avionul să fie ridicat şi transportat într-un hangar al Aeroclubului Suceava, transmite corespondentul MEDIAFAX.

El a precizat că aparatul de zbor va fi dus într-un hangar al Aeroclubului Suceava unde va fi desfăcut, iar fiecare piesă va fi analizată, în vederea stabilirii cauzelor accidentului.

Potrivit lui Asmarandei, investigaţiile în acest caz sunt efectuate de o comisie de anchetă condusă de Sorin Cimpoieru, care s-a deplasat marţi după amiaza la locul accidentului, unde au fost făcute primele verificări şi s-au stabilit punctele ce trebuie atinse în cadrul anchetei.

Un avion de mici dimensiuni pilotat de Eric Rossmann s-a prăbuşit, marţi, în jurul orei 11.20, pe un câmp din apropierea localităţii sucevene Siminicea.