luni, 15 octombrie 2007

Anchetaţi... din greşeală

Cîmpulung Moldovenesc


Doi tineri proprietari ai unei firme ce face comerţ cu haine la Cîmpulung Moldovenesc au trăit săptămîna trecută o experienţă ce i-a făcut să se întrebe dacă nu cumva trăiesc în vremurile periculoase ale Siguranţei.

M.E. nu se mai ocupă de ceva timp de firmă şi a lăsat afacerea în grija asociatului ei, S.T. Femeia a primit însă un telefon de la un poliţist sucevean, care a anunţat-o că este cercetată penal şi va avea mari probleme. "Mi-a vorbit de parcă eram o infractoare, nu m-a lămurit deloc despre ce este vorba şi m-a ameninţat că voi avea probleme mari. Am crezut că a făcut asociatul meu ceva ilegal, deşi nu e genul, ori că avem vreo problemă în actele firmei, deşi contabila noastră e foarte corectă şi noi nu am făcut niciodată măgării. Este cumplit să nu ştii de ce eşti acuzat şi să te trezeşti din om nevinovat tratat ca ultimul borfaş. Măcar bine că nu au dat iama şi cagulişti prin casa mea, pentru că mama, care e cardiacă, murea cu siguranţă", ne-a povestit tînăra. În primele minute şi ei i s-a făcut rău şi a luat calmante mai multe zile, fără să afle de unde i s-a tras necazul. Nici asociatul său nu a avut o experienţă mai plăcută. "Am fost la Suceava şi au stat trei poliţişti lîngă mine să dau declaraţii. Nu mi s-a spus că pot chema un avocat, nu am fost asistat de un avocat şi nici măcar nu pricepeam ce vor de la mine. La început mă tratau ca pe un borfaş şi am trăit momente de umilinţă şi de frică. Nu am făcut nimic ilegal, nu fac contrabandă, nu vînd droguri sau alte prostii, nu am nereguli contabile, nu dau şpagă, aşa că mă ştiam nevinovat şi nu pricepeam ce se întîmplă. Abia după ce au înţeles că au încurcat borcanele au început să se poarte omeneşte, dar tot ţineau morţiş să le dau declaraţia", spune bărbatul.

Iţele afacerii au fost dezlegate de contabila celor doi asociaţi. Profesionistă cu multă experienţă şi extrem de meticuloasă în acte, ştiind că nu a greşit cu nimic, a înţeles repede că poliţiştii ori au înebunit ori fac o confuzie. După o conversaţie telefonică purtată cu anchetatorii, femeia s-a lămurit că au încurcat două firme din judeţe diferite, care se numesc la fel. Una este "Luxor" din judeţul Neamţ, fondată în 2001, care vinde telefoane mobile în magazine din toată ţara, cealaltă este "Luxor" din judeţul Suceava, fondată ulterior, care vinde haine într-un stand la Cîmpulung Moldovenesc şi nu are nici un fel de relaţie cu firma nemţeană. Desigur că nici după această lămurire poliţiştii nu şi-au cerut scuze, iar cei doi tineri încă se tem că li se poate întîmpla orice. "A rămas ca în tren. M-au scuturat şi m-au lăsat cu gura căscată, fără să ştiu măcar dacă tot coşmarul s-a încheiat. Mi se pare o nebunie. Cred că în România e periculos şi să respiri, că te trezeşti că vine un poliţist şi te bagă nevinovat în puşcărie. În viaţa mea nu am crezut că e posibil în zilele noastre aşa ceva. Eu chiar credeam că se lucrează cu profesionişti la Poliţie, dar m-am lămurit care este adevărul pe pielea mea", ne-a mărturisit uluit bărbatul.

0 comentarii: