joi, 27 martie 2008

Fotbal. Liga a III-a >> Planuri pentru Liga a II-a: Marian Pană vrea un buget de un milion de euro


Sport




marian.pana La o zi după meciul cu CFR Paşcani, care a adus cea mai categorică victorie a Cetăţii din returul campionatului, antrenorul Marian Pană spune că vrea să câştige partida de vineri cu Laminorul Roman. De asemenea, principalul Cetăţii îşi doreşte ca în trei-patru etape echipa suceveană să aibă asigurată şi matematic promovarea. Totodată, Marian Pană a anunţat şi bugetul pe care consideră că trebuie să-l aibă Cetatea în viitorul sezon: un milion de euro!

– Dle Pană, cu ce intenţii veţi aborda meciul cu Laminorul Roman?

– Am văzut că ei au câştigat cu 1-0 la Pambac. Este o echipă care vrea să se salveze de la retrogradare. Jucăm pe un teren destul de mare, din câte ştiu eu, şi cred că ne putem desfăşura jocul. Este foarte clar că mergem să câştigăm. Sper ca în trei-patru etape să se clarifice situaţia acestei serii, să fim promovaţi matematic şi să ne putem apuca de alte lucruri care ţin tot de activitatea noastră.

– În partida cu CFR Paşcani aţi folosit un sistem 3-5-2. A fost o conjunctură cauzată de absenţe sau va fi un sistem pe care îl veţi folosi şi pe viitor?

– Am început meciul cu 3-5-2. A fost de conjunctură. Chiar vorbeam astăzi cu băieţii în cabină şi le spuneam că sunt două feluri de a aborda un meci ca antrenor: ori îţi aduci jucătorii care să joace în sistemul convenabil antrenorului, şi mie îmi place sistemul 3-4-3, ori joci exact ceea ce poate echipa mai bine. Cu CFR Paşcani am ţinut cont că aveam absent un junior şi, avându-l pe Breniuc pe teren, am considerat că ar fi bine să-l acoperim puţin; în cazul în care ar fi greşit, să aibă un sprijin în spate. Eu zic că a fost destul de bine. Homneac s-a descurcat bine atât în banda stângă, cât şi pe final, în banda dreaptă. A fost un 3-5-2 de conjunctură.

– La Roman va fi la fel?

– Nu ştiu. Mie îmi place cel mai mult sistemul 3-4-3, dar pentru asta trebuie să avem două benzi foarte foarte bune, care să facă ambele faze şi să poată alerga foarte mult.

– Cum vi s-a părut evoluţia lui Breniuc?

– Bunicică. A avut câteva precipitări vis-a-vis de marcaj, s-a băgat sub minge de două-trei ori, dar în concluzie, pot spune că s-a descurcat. Nici adversarul nu a pus mari probleme...

– Stănescu?

– A intrat bine în joc, a marcat. A făcut câteva faze frumoase, însă a şi greşit câteva pase; dar putem spune că a adus un plus în joc. Din păcate, Leuciuc a făcut un meci mai slab. A început returul în nota echipei, dar se pare că el continuă în nota asta. Trebuia să-l scot, pentru că la un moment dat începuse să gafeze.

– Care este situaţia juniorului Jalbă, care nu a mai participat la ultimele antrenamente?

– L-am trimis la juniori după un antrenament. M-am supărat pe el. Nu a reuşit să intre în antrenament după 40 de minute. Nu ştia ce să facă, nu reuşea să înţeleagă ce să facă. Timpul nu-mi permite să stau după un junior care are tot timpul să vină la echipa mare şi să joace.

– Alexandru Moldovan?

– A fost răcit şi am considerat că este mai bine să nu se antreneze. Probabil când se va face bine se va întoarce alături de noi. El mai joacă şi la juniori. Şi Jalbă şi Moldovan sunt foarte tineri şi au timp să confirme.

– În partida cu CFR Paşcani, în minutul 29 a fost un penalty neacordat la Cojenel. Nu aţi mai protestat ca altă dată...

– Nu am văzut încă meciul, dar e posibil. În fine, era mai grav dacă era pe final de meci şi decizia ar fi influenţat rezultatul. Trebuie să recunoaştem că la Liga a III-a sunt arbitri foarte slabi.

– Cum comentaţi remiza dintre Juventus Fălticeni şi Rarăul?

– Am înţeles că Juventus a ratat în minutul 90 un penalty. Rarăul a condus de două ori dacă nu mă înşel…

– CSM Rarăul se află într-o situaţie disperată, fiind în lupta pentru evitarea retrogradării. Dacă la ora meciului direct dintre Cetatea şi Rarăul sucevenii vor fi matematic promovaţi, o să folosiţi rezervele?

– Nu.

– Din sezonul viitor, Halip şi Leuciuc nu vor mai avea statut de juniori. Mai au asigurat postul de titular?

– Nimeni nu are asigurat postul de titular. În cazul lor, numai evoluţia pe care o vor avea până în vară va decide dacă vor rămâne la echipă.

– Vă gândiţi să faceţi vreo selecţie la care să participe juniori de pe la echipele din campionatele judeţene?

– Nu.

– Aţi discutat despre posibilitatea de a juca sâmbăta restul meciurilor de pe teren propriu?

– Încercăm. I-am spus domnului preşedinte. Rămâne de văzut dacă vom putea. Mie mi-ar conveni.

Vă doriţi ca Cetatea II să promoveze în Liga a III-a?

– Da. Numai că în acest caz trebuie făcute retuşări majore şi la noi, şi la echipa a doua. Pentru mine, echipa a doua înseamnă echipa la care să joace cei care au cartonaşe, cei care vin după accidentări, ca să reintre în forma sportivă, şi să hotărăsc eu, ca antrenor al primei echipe, cine să joace acolo. Cam acesta ar fi rolul echipei‑satelit.

– Ailenei a fost suspendat pentru meciul cu Ceahlăul II şi apoi nici nu a făcut parte din lotul pentru meciul cu Willy. L-aţi pedepsit pentru cartonaşul roşu primit la Aerostar?

– Nu a fost o pedeapsă, aşa am considerat eu. Aşa a fost conjunctura. Marţi l-am băgat şi a marcat. Foarte bine pentru el.

– Caragea a fost rezervă în ultimile două meciuri, iar ieri a marcat...

– Mă bucur că a intrat şi a dat gol. Putea să marcheze de trei ori dacă era deştept. Lui i-am spus de când a venit la Suceava că trebuie să dea multe goluri.

– Celpan este suspendat. El a absentat şi la Willy, unde am suferit mult la construcţie...

– El este şi bolnav, are bronşită, deci oricum nu putea juca.

– La conferinţa de presă de după meciul cu CFR Paşcani, aţi spus că vă doriţi un rând de echipament nou. Are vreo legătură asta cu faptul că în ultimul timp Cetatea a jucat doar în portocaliu? S-au făcut speculaţii pe teme politice vis-a-vis de această culoare...

– Am citit şi eu pe internet... A fost o pură întâmplare. Eu nu-mi doresc un rând de echipament. Îmi doresc vreo cinci. Vreo trei rânduri pentru antrenament, de prezentare, dar probabil asta se va întâmpla din vară, nu ştiu dacă e cazul chiar acum. Dar oricum trebuie să ne punem la punct.

– Dintre jucătorii care ar veni din vară la Cetatea sunt şanse ca unii dintre aceştia să fie tot de la CS Otopeni?

– Depinde. Dacă cei de la Otopeni vor pune pe lista de transferuri jucători şi eu consider că ne pot ajuta aici, e posibil.

Alţi foşti elevi de-ai dumneavoastră ar mai putea ajunge la Suceava?

– Aducerea celor patru jucători de la CS Otopeni care au venit în vară a fost o conjunctură favorabilă pentru mine, pentru că am putut să iau un grup de fotbalişti care se cunoşteau între ei şi îi cunoşteam şi eu. Asta a fost! Am în cap şi am în lista mea şi fotbalişti care joacă la Câmpia Turzii... Nu contează de unde sunt. Dacă eu îl cunosc personal pe un jucător, este şi mai bine pentru că ştiu ce poate. Vom vedea. Rămâne de văzut!

Ce buget ar trebui să aibă Cetatea în sezonul viitor pentru a putea fi îndeplinite obiectivele propuse?

– Un milion de euro.

Sunt şanse să primiţi un asemenea buget?

– Da, de ce nu? E foarte simplu să ai un milion de euro buget. Din punctul meu de vedere e un buget mic pentru ce vreau să fac eu. Dar am zis că, pentru primul an de Liga a II-a, un milion de euro este bine. Aşa am gândit eu. Este cam suma minimă de care are nevoie un club care se respectă.