marți, 8 aprilie 2008

Cele mai înjurate femei din Suceava

Prin telefon



Operatoarele de la 112 au ajuns să fie cele mai înjurate femei din Suceava, multe dintre zecile de mii de apeluri false primite lună de lună fiind condimentate cu înjurături.

Potrivit statisticilor Oficiului Judeţean de Telecomunicaţii Speciale (n.r. - autoritatea competentă să instaleze, să opereze, să întreţină şi să menţină, la nivelul judeţului, sistemul 112), în primele trei luni ale acestui an s-au înregistrat nu mai puţin de 174.055 de apeluri telefonice (ianuarie -61.984, februarie -55.397, martie -56.674), dintre care aproximativ 93% au fost neîntemeiate.

Pe lângă înjurături, operatoarele de la 112 au primit şi propuneri indecente din partea celor care şi-au făcut un adevărat hobby din a suna la numărul unic pentru preluarea apelurilor de urgenţă.

Un calcul simplu arată că în fiecare zi, operatoarele 112 au răspuns la circa 2000 de apeluri telefonice, dintre acestea doar o mică parte fiind sesizări reale, direcţionate apoi către Poliţie, Ambulanţă, Pompieri sau Jandarmi.

Şeful Oficiului de Telecomunicaţii Speciale, colonelul Mihai Dascălu, mărturiseşte că au fost situaţii în care, din cauza numărului mare de apeluri false, au fost preluate cu întârziere sesizările reale.

„Gândiţi-vă că sunt şapte-opt apeluri în acelaşi timp şi eu am două-trei operatoare pe tură. Le e imposibil să răspundă la toate odată. Am avut şi astfel de situaţii, nu multe, dar au fost”, declară colonelul Dascălu.

Metoda amenzilor, ineficientă

La aproape patru ani de la înfiinţare (n.r.-noiembrie 2004), liniile de la 112 Suceava continuă să fie ocupate de indivizi care au transformat serviciul apelurilor de urgenţă într-unul al glumelor proste, al injuriilor sau alarmelor false.

„Nu sunt numai copii, aşa cum s-ar putea crede, sunt şi oameni în toată firea”, explică şeful de la Telecomunicaţii Speciale.

Au fost cazuri, precizează colonelul Dascălu, când s-au primit mii de apeluri de pe acelaşi număr de telefon, într-un interval de câteva zile, când s-au reclamat violuri, bătăi, incendii, accidente etc., toate false, când s-a sunat la 112 doar pentru că apelantul nu găsea loc de cazare sau rămăsese fără benzină sau când elevi de şcoală generală au dovedit că ştiu să înjure mai ceva ca un adult.

Deşi poliţiştii au avertizat nu o dată că-i vor sancţiona pe toţi cei care au astfel de preocupări, mai ales că datele de identificare ale acestora sunt, în multe dintre cazuri, uşor de aflat, oamenii legii nu au reuşit să împartă amenzi tuturor „abonaţilor” 112, motiv pentru care aceştia continuă să le terorizeze pe angajatele serviciului de preluare a apelurilor de urgenţă.