duminică, 20 iulie 2008

Festival medieval sau imitaţii ieftine?


Mă întreb serios ce va fi anul acesta la marele festival. Am auzit că anul trecut a fost ok. Doar că festivalul medieval a coincis într-o anumită măsură cu un oarecare festival al berii sau ceva de genul şi astfel mai tot “medievalul” a devenit un fel de imitaţie, micii, berea şi concertele cu doze mari de lumină artificială şi vedete în vogă devenind o prezenţă ameninţătoare a spiritului medieval impus de festival. N-am fost, spun doar ce am auzit.

Anul acesta merg şi sper să nu fiu dezamăgit. Îmi doresc ca acest festival să fie unul cu gust. Cu gust medieval de vin şi voie bună. Cu domniţe şi cavaleri zâmbitori, nu doar actori plătiţi să-şi joace rolul. Vreau să aud muzică bună şi să mă bucur de o atmosferă de poveste. Folk (şi ceva folk-rock) numai bun de ascultat în cetate, înconjurat de prieteni. Teatru şi cascadorii pe zidurile cetăţii, domnitori şi domniţe, saltimbanci, ostaşi şi dansuri medievale. Vreau un meniu cât mai complet. Fără terase şi mici, cu bere direct din butoaie mari de lemn. Fără casetofoane şi becuri, cu foc şi muzicanţi.

Dar poate că ce vreau eu e prea mult. Poate vom primi în schimb doar imitaţii mai ieftine, câteva kitch-uri cu iz medieval. Un cal, un călăreţ şi o torţă. Un grătar pe care sfârâie micii în loc de proţap ce învârte ameţit un miel stropit cu vin din belşug. Muzică populară în loc de sunete medievale. Vom vedea. Până atunci putem doar să ne imaginăm că vom petrece o săptămână într-o altă epocă.

Oare cum va fi?