vineri, 9 ianuarie 2009

Un sandwich la schimb cu 10 prieteni


Burger King a lansat o noua campanie in Statele Unite, prin care ofera gratuit un Whopper (cel mai cunoscut sandwich al lantului fast-food) oricarui utilizator al retelei de socializare Facebook care isi sterge zece "prieteni" de pe pagina de profil, potrivit presei britanice.


Astfel, utilizatorii popularei retele de socializare online sunt invitati sa acceseze site-ul aplicatiei Whopper Sacrifice, care, odata instalata, ii ofera utilizatorului un talon in schimbul caruia se primeste un hamburger, cu conditia selectarii si stergerii unui grup de zece nume de pe asa-numita lista de prieteni.

Stergerea unei persoane din lista de prieteni nu genereza automat un mesaj care sa-l avertizeze pe cel eliminat de acest lucru. Creatorii aplicatiei Whopper Sacrifice au prevazut, in schimb, un text care sa anunte prietenul scos din lista, intr-o maniera destul de criptica, ca "a fost sacrificat pentru un Whopper gratuit".

Aplicatia a fost descarcata deja de peste 15.000 de utilizatori.

Autorii campaniei de "mituire" sunt aceeasi care au dezvoltat controversatele spoturi "Whopper Virgin", in care mai multi tarani din Transilvania apar intr-o serie de reclame considerate de critici ca fiind insultatoare, exploatatoare si anticoncurentiale, dupa cum au fost catalogate de mai multe publicatii.

Pe principiul comparatiei cu un produs al concurentei, scenariul spoturilor ii prezinta pe tarani ca pe niste profani ai preparatelor de tip fast-food, care, la prima degustare de hamburgeri din viata lor, decid ca noul produs al Burger King, numit Whopper, este mai bun decat Big Mac-ul de la McDonald's.