miercuri, 24 octombrie 2007

Sex cu minore, în hoteluri de la marginea Sucevei

Mai multe minore din judeţul Botoşani, fugite de acasă sau provenind din familii destrămate, au fost aduse la Suceava, pentru a se prostitua. Chiar dacă unele nu au fost de acord să-şi vândă corpul pe bani, persoanele care profitau de pe urma lor au avut grijă să bage spaima în ele. Partidele de amor aveau loc într-un hotel din zona Gării Burdujeni, precum şi în alte hoteluri şi pensiuni de la marginea Sucevei. Pentru clienţii mai cu dare de mână, minorele puteau fi „închiriate” şi la domiciliu. Judiciariştii Poliţiei au intrat pe fir şi au destrămat întreaga reţea.


Prostituate fără buletin



Oferta cu prostituatele minore nu a dus lipsă de clienţi, prin aşternutul adolescentelor cu vârste cuprinse între 15 şi 17 ani trecând sute de bărbaţi, de la turişti dornici de aventuri, la comercianţi veniţi din alte judeţe la Bazarul Suceava. Lăcrămioara G., în vârstă de 17 ani, din municipiul Vatra Dornei, povesteşte cum a ajuns să fie jucăria sexuală a zeci de bărbaţi. Printr-o amică, adolescenta l-a cunoscut în vara lui 2005 pe Marius Răuţ, poreclit „Garcea”, un tânăr în vârstă de 24 de ani, din municipiul Suceava. Cei doi s-au întâlnit în zona Gării Burdujeni, unde „Garcea” i-a cerut să-l însoţească până la internatul Liceului Industrial Nr.1. Aici, tânărul s-a întâlnit cu doi indivizi şi i-a cerut Lăcrămioarei să meargă cu ei, să întreţină relaţii sexuale. „Am acceptat de frică să nu fiu bătută. Am întreţinut cu aceştia relaţii sexuale normale şi orale. Am rămas toată noaptea în apartament cu cei doi tineri, aceştia povestindu-mi că i-au dat lui Garcea câte 400.000 de lei (n.r.-vechi) de fiecare, pentru a se culca cu mine”, mărturiseşte Lăcrămioara.

A doua zi dimineaţă, în faţa apartamentului în care rămăsese peste noapte, era aşteptată de „Garcea” şi de un frate de-al acestuia, un anume „Jerry”. „Garcea mi-a adus diverşi bărbaţi cu care am întreţinut relaţii sexuale, fie într-un hotel din zona gării (n.r.-Burdujeni), fie în apartamentele clienţilor. Estimez că în perioada cât am stat la acesta, aproximativ o lună, am avut aproximativ 50 de clienţi. Nu am primit nici un ban..., dar clienţii spuneau că i-au dat lui Garcea”, mai afirmă adolescenta. Lăcrămioara îşi aminteşte că, în puţinele momente când ieşea din casa proxenetului, era supravegheată îndeaproape de rude ale acestuia.


„Clienţii plăteau pe mine câte 100-150 de lei şi chiar sume în euro”



Prostituatele minore erau ţinute fie în nişte apartamente închiriate de pe strada „Jean Bart”, fie cazate, pentru perioade scurte de timp, în hotelurile în care aveau loc partidele de sex contra cost. Clienţii erau racolaţi fie de Marius Răuţ, fie de tot felul de amici de-ai acestuia, care-şi făceau veacul în zona Gării Burdujeni. „Cereau de la 100 de lei la 150 de euro, în funcţie de client şi de cerinţele acestuia. Adolescentele nu erau deloc urâte, iar preţul era pe măsură. Le prosteau, le aduceau la Suceava sub fel de fel de pretexte şi aici, pe unele ameninţându-le cu acte de violenţă, le puneau să se prostitueze”, mărturisesc surse din rândul anchetatorilor. Andreea Luminiţa D. (16 ani), din Dorohoi, a ajuns să se prostitueze la Suceava direct de la Centrul de plasament „Floare de colţ” de la Botoşani. „Am fugit de la Centru cu o colegă de şcoală, Sabina. Ajunse în cartierul Burdujeni, Sabina mi-a făcut cunoştinţă cu Marius Răuţ. Acesta ne-a dus la un hotel şi după ce ne-a cazat, mi-a propus să mă dea la produs. Neavând bani şi nici alte posibilităţi, am acceptat. Începând cu a doua zi, Garcea mi-a adus, în medie, câte 3-4 clienţi pe zi, cu care întreţineam relaţii sexuale, fie la hotelul la care stăteam, fie la alte hoteluri şi pensiuni din zonă. Clienţii plăteau pentru mine câte 100-150 de lei şi chiar sume în euro. Banii îi lua Marius Răuţ, după ce negocia cu clientul şi acesta mă vedea”, sunt fragmente din declaraţiile date în faţa oamenilor legii de Andrea Luminiţa D..

Agăţată în parc, în Botoşani



Petronela C. (15 ani), din Botoşani, era fugită de acasă de mai multă vreme. Spre sfârşitul lunii mai a acestui an, minora se plimba printr-un parc din centrul vechi al Botoşaniului, moment în care, povesteşte ea, a fost acostată de doi indivizi. Marius Răuţ şi fratele său, „Jerry”. Cei doi au convins-o pe minoră să meargă cu ei la Suceava, că-i va fi mult mai bine cu ei. „M-au cazat la un hotel din Burdujeni. Marius mi-a propus să întreţin relaţii sexuale contra cost cu diverşi bărbaţi. Primii clienţi i-am avut chiar în hotel. Doi fraţi gemeni... au dat câte 150 de lei fiecare pentru a face sex cu ei. Apoi, împreună cu o fată Andreea, am fost la o pensiune din Salcea, unde am stat toată noaptea în compania a doi bărbaţi. Cu un bărbat am fost într-o altă zi la o cabană din zona Mitoc. Şi tot aşa... Cât am stat la Suceava, acesta mi-a asigurat cazare şi mâncare, însă niciodată nu mi-a dat din banii pe care îi obţinea în urma întreţinerii de relaţii sexuale cu bărbaţii pe care el mi-i prezenta”, s-a destănuit Petronela.

În spatele gratiilor



Zvonul că tot mai mulţi clienţi calcă pragul unor hoteluri şi pensiuni de la periferia Sucevei, însoţiţi de fel de fel de minore, dispuse contra unei sume de bani să le ofere plăceri de o noapte, a ajuns şi la urechile poliţiştilor. După o monitorizare de câteva luni a reţelei, timp în care oamenii legii au adunat probe, anchetatorii au pus mâna pe proxenet şi pe prostituate şi le-au adus la sediul Poliţiei. Deşi Marius Reuţ dădea din umeri şi nega cu vehemenţă acuzaţiile aduse, iar adolescentele se jurau că-s „fete cuminţi”, în cele din urmă minorele au recunoscut cu ce se ocupă şi au dat declaraţii în faţa anchetatorilor.

Procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Suceava au început zilele trecute urmărirea penală în acest caz, punându-l sub acuzare pe Marius Răuţ pentru săvârşirea infracţiunii de proxenetism. Răuţ, poreclit „Garcea”, se află în prezent în penitenciar, în urma unei tâlhării pentru care a fost găsit vinovat.
Anchetatorii consideră că lista numelor cu învinuiţi nu se va opri doar la acest personaj.

0 comentarii: