miercuri, 6 februarie 2008

Eliberarea la cerere a certificatelor de stare civila


Competenta: Consiliile locale ale comunelor, oraselor sau municipiilor


Procedura: Cererea pentru solicitarea unui nou certificat de stare civila se depune de catre solicitant la Consiliul local in care a fost inregistrata nasterea, casatoria sau decesul, mentionand imprejurarile in care acestea au disparut, au fost distruse, pierdute etc.


Pentru eliberare sunt doua situatii:

  1. Situatia in cere solicitantul domiciliaza sau are resedinta in localitatea al carui Consiliu local detine actele de stare civila ale solicitantului. In acest caz se respecta conditiile conform procedurii;
  2. Situatia in care solicitantul domiciliaza sau are resedinta in alta localitate al carui Consiliu local nu detine actele sale de stare civila. In acest caz solicitantul depune cererea la Consiliul local al localitatii in care domiciliaza urmand ca delegatul starii civile sa faca demersurile obtinerii certificatului.


Persoanele indreptatite sa solicite eliberarea certificatelor de stare civila:


  • pentru minorii, care nu poseda buletin de identitate, precum si pentru cei pusi in interdictie, certificatul de nastere se elibereaza parintelui sau reprezentantului legal;
  • certificatul se elibereaza unuia dintre soti, iar pentru motive intemeiate, ambilor soti;
  • certificatul de deces se elibereaza persoanelor indreptatite, care justifica motivele pentru care solicita, respectiv sotul supravietuitor, fiului sau fiicei persoanei decedate;

0 comentarii: