duminică, 13 iulie 2008

Patronul firmei Cosadel Rădăuţi, acuzat de furt şi tulburare de posesie

Scandal la balastieră



Mai multe maşini de mare tonaj care transportau produse de balastieră aparţinând firmei SC Cosadel SRL Rădăuţi au fost blocate ieri, timp de mai multe ore, pe malul râului Suceava, în zona localităţii Gura Solcii. Scandalul s-a iscat după ce Dumitru Morhan a interzis accesul autovehiculelor care transportau balast pe terenul aflat în proprietatea sa şi pe care maşinile firmei Cosadel îl traversează de mai bine de 3 ani fără nici un acord.

Activitatea firmei Cosadel a fost blocată ieri până la prânz după ce maşinilor de mare tonaj încărcate cu balast, pentru un centru comercial din municipiul Suceava aflat în construcţie, li s-a interzis să traverseze proprietatea omului de afaceri Dumitru Morhan.

Până ieri dimineaţă, maşinile firmei Cosadel treceau pe un drum neautorizat tăiat pe malul râului Suceava, de unde traversau un drum comunal şi apoi ieşeau în drumul european 85, Siret - Suceava.

Iritat că îi este încălcată proprietatea, Dumitru Morhan a blocat maşinile celor de la Cosadel, iar pentru aplanarea tensiunilor la faţa locului a fost chemat viceprimarul din Grăniceşti, dar şi poliţiştii din comună.

După ce viceprimarul a studiat actele lui Dumitru Morhan şi a efectuat măsurători la faţa locului a ajuns la concluzia că într-adevăr maşinile firmei Cosadel nu respectă legea.

„Am delimitat zonele pe unde maşinile firmei Cosadel au acces şi din acest moment acestea nu mai pot trece peste terenul proprietate personală a lui Dumitru Morhan. Am găsit o soluţie provizorie, printre casele oamenilor, deşi acest lucru este interzis. De mâine (n.r. – azi), maşinile cu balast ale firmei Cosadel nu vor mai putea să transporte marfă decât dacă vor avea un alt drum”, a precizat Constantin Gutău, viceprimarul din Grăniceşti.

Morhan: „Oamenii de la Cosadel mi-au furat marfă din balastieră”

Dumitru Morhan a precizat că va înainta plângere penală împotriva lui Constantin Lazăr, patronul SC Cosadel SRL Rădăuţi.

„Mi-a încălcat proprietatea, iar aceasta este o încălcare gravă a Constituţiei. Timp de trei ani a trecut pe terenul meu fără a avea nici o aprobare, iar acum trebuie să răspundă”, a spus Morhan.

Acesta a menţionat că tulburarea de posesie nu este singura infracţiune pentru care va face plângere penală împotriva reprezentantului firmei Cosadel.

„Oamenii de la Cosadel mi-au furat marfă din balastieră. Ei nu mai exploatează din albia râului Suceava de mai bine de două săptămâni, dar muntele de balast pe care-l cară creşte mereu”, a precizat Dumitru Morhan.

Lazăr: „Îmi cer scuze că i-am încălcat proprietatea domnului Morhan”

Pus în faţa evidenţelor, Constantin Lazăr a spus că va respecta delimitarea terenurilor şi că va căuta să-şi facă un alt drum pentru maşinile care transportă balast.

„Îmi cer scuze că i-am încălcat proprietatea domnului Morhan. Eu cred însă că drumul de pe marginea apei este drum public şi cred că aveam şi eu dreptul să circul pe acolo. Dar dacă s-a hotărât că încalc o proprietate mă voi supune şi voi intra în legalitate”, a spus Constantin Lazăr.

Patronul firmei Cosadel a respins însă acuzaţiile că ar fi furat produse din balastiera lui Dumitru Morhan.

„Contractul meu cu Sistemul de Gospodărire a Apelor Suceava a expirat pe 28 iunie 2008 şi de atunci nu mai exploatez nimic din albia râului Suceava. Am depus documentaţia şi sper să primesc din nou dreptul de a exploata balast în cel mai scurt timp. Pot spune că de la mine s-a furat, mai exact din plajele pe care le-am exploatat până pe 28 iunie am găsit utilaje ale firmei lui Morhan care nu aveau dreptul să sape şi să ia balast”, a declarat Constantin Lazăr.