marți, 20 noiembrie 2007

IŞJ aşteaptă un raport privind cazul de violenţă de la Grupul Şcolar Dumbrăveni


Invatamant



O elevă din clasa a 12-a de la Grupul Şcolar Dumbrăveni a fost bătută chiar în timpul orei de profesorul de istorie, Nucu Mugurel Botezatu. Chemată de urgenţă la şcoală, sora mai mare a victimei l-a luat la palme pe profesor tot în faţa clasei. Până la rezolvarea cazului de către comisia de anchetă a Inspectoratului Şcolar Suceava ambele părţi implicate au depus plângeri la poliţie. Eleva spune că totul a plecat de la nişte explicaţii pe care ea le-a solicitat profesorului când acesta a ameninţat-o că îi va scade nota la purtare până la 6. „Eu am cerut să mi se dea o explicaţie. El a venit la mine şi m-a tras de păr şi mi-a dat cu palmele până am căzut. Am reuşit să mă ridic şi iar m-a lovit” a declarat eleva.

Şi profesorul Mugurel Botezatu a recunoscut că i-a aplicat fetei câteva palme. „Nu se potoleau chiar dacă insistam, ba mai multă gălăgie făceau. M-am ridicat şi m-am dus la ea şi i-am aplicat una sau două palme” a declarat profesorul.

Din nefericire incidentul nu s-a oprit aici. Profesorul s-a trezit în doar câteva minute din agresor în victima. Sora elevei, chemată de urgenţă la şcoală l-a luat la palme pe cadrul didactic chiar în faţa clasei. „Eleva s-a ridicat, mi-a spus -lasă că vedeţi ce păţiţi dumneavoastră şi a plecat” declară profesorul. Liliana Bârzu, sora elevei a afirmat că a primit un mesaj de la sora sa în care i se spunea să vină urgent la şcoală că a avut probleme cu un profesor. „Am venit, am bătut întimplat şi el a spus că nu trebuie să-mi dea explicaţii şi că poate vreau să-mi dea şi mie câteva” spune sora elevei. Profesorul a încercat să se apere afirmând că „doamna Bârzu a intrat în clasă foarte recalcitrantă şi fără prea multe explicaţii a inceput să ţipe la mine. Am rugat-o să părăsească clasa pentru a continua ora. Am rugat-o să termine cu insultele că nu ştiu dacă mă pot controla. Atunci ea a venit la mine şi mi-a tras o palmă”.

După incident, ambele părţi implicate în scandal au depus plângeri la poliţie.

Chiar dacă gesturile sunt regretate, conducerea Grupului Şcolar Dumbrăveni a demarat o anchetă care urmează să stabilească cu exactitate cele întâmplate. „Regret comportamentul, nu sunt de acord cu agresivitatea dar am vrut să trag o linie de demarcaţie între statutul de profesor şi cel de elev” a declarat prosesorul Botezatu.

Adriana Duceac, consilier probleme educative a precizat că potrivit codului muncii prima pedeapsă ar fi mustrarea verbală şi apoi cea scrisă urmând şi sancţionarea pecuniară. „Nu cred că se va ajunge la aceste măsuri pentru că nu e un caz aşa de grav” a mai adăugat Adriana Duceac.

Referindu-se la acest caz, Lucian Lungu, inspector şcolar general a afirmat că la unitatea din Dumbrăveni există o stare tensionată care nu duce la nimic bun. „Acum văd că se transmite şi către elevi. Conducerea unităţii urmează ca până miercuri să-mi prezinte un raport” a spus şeful IŞJ Suceava.

0 comentarii: