marți, 5 februarie 2008

„Astăzi nu pot să spun decât că-mi doresc să las loc de bună ziua şi cu cei de la PNL”


Politica



lungu - interviu cu Ion Lungu

Reporter: În primul şi-n primul rând mă interesează când aţi luat decizia să treceţi la PD-L pentru că nu este o decizie pe care să o fi luat în jumătate de oră, sunt convins...

Ion Lungu: Cu siguranţă nu. Această decizie a fost foarte bine argumentată, foarte minuţios luată, am chibzuit foarte mult şi am gândit foarte mult înainte de a lua această decizie. Este o decizie pe care am luat-o spre binele cetăţenilor din municipiul Suceava şi sunt convins că acest lucru se va vedea în perioada următoare. Vreau să vă spun că m-am consultat cu foarte mulţi cetăţeni, cetăţeni de rând care mi-au cerut imperativ să reunesc echipa cu Gheorghe Flutur, toţi mă vedeau lângă Gheorghe Flutur pentru că noi am fost o echipă. Nu a fost o decizie uşor de luat, dar, repet, a fost în primul rând o decizie spre binele cetăţenilor şi în al doilea rând pentru a întregi o echipă care a fost câştigătoare în anul 2004, un proiect politic care a început în 2004 şi eu am convingerea că se poate materializa în 2008.

Rep: Vă interesează doar să fiţi alături de echipa lui Gheorghe Flutur sau vă interesa să fiţi în PD-L?

I.L.: Nu mă interesează doar să fiu în PD-L. Am spus acolo foarte clar, cred că înainte de siglă e mai important ceea poţi să faci pentru oameni. Trebuie să fim foarte realişti, aşa cum se prefigurează astăzi lucrurile, voi putea face mult mai mult pentru cetăţenii municipiului Suceava, candidând pentru un nou mandat de primar din partea Partidului Democrat Liberal.

Rep: Credeţi că veţi mai câştiga încă un mandat? Nu vă sancţionează electoratul?

I.L.: Sunt convins că pentru cetăţeni mai puţin contează la ce partid este Ion Lungu decât ceea ce poate să facă pentru ei sau ceea ce a făcut pentru ei. Sunt convins că cei ce au avut o simpatie faţă de proiectele primarului Ion Lungu, îşi vor menţine această simpatie şi vor aprecia ceea ce a făcut Ion Lungu pentru comunitate şi mai puţin partidul pentru care a candidat sau pentru care va candida.

Rep: Spuneţi-mi, decizia asta am înţeles că aţi luat-o cu câteva luni în urmă?

I.L.: Nu cu câteva luni în urmă. Am spus că este o decizie chibzuită la care am meditat câteva luni.

Rep: În momentul când au fost alegerile europarlamentare, pentru cine aţi jucat? Pentru PNL sau pentru PD-L, via PLD?

I.L.: Nu vreau să facem trimitere la alegerile euro-parlamentare, care au fost un altfel de alegeri. Cu siguranţa am jucat sută la sută corect pentru echipa la care eram atunci, pentru PNL. S-au văzut însă şi divergenţele de joc în teren pentru că domnul Flutur lucra la o echipă, eu la altă echipă, fiecare şi-a apărat echipa lui. Repet, am jucat sută la sută corect, pentru PNL, iar atunci a fost un altfel de vot, acum este un altfel de vot.

Rep: Aţi avut PNL la picioare, eraţi preşedintele organizaţiei judeţene, aveaţi controlul descentralizatelor, ce v-a determinat totuşi să plecaţi, pentru că ceva din punct de vedere politic nu se susţine în argumentaţia dvs. şi nici în scrisoarea pe care aţi adresat-o sucevenilor?

I.L.: Cu toată sinceritatea vă spun că nu este o decizie politică, ci este o decizie în primul rând administrativă. Am văzut în sondajele de opinie şi în cercetările care s-au făcut în ultima vreme. Din fericire pentru mine şi pentru noi toţi, cetăţenii s-au maturizat, şi nu mai doresc ca primarul vină şi să astupe două-trei gropi sau să ducă două buncăre de gunoi, vor proiecte de dezvoltare a municipiului, vor ca oraşul Suceava să se transforme într-un oraş de talie europeană. În aceste condiţii, pentru mine este o decizie foarte importantă pentru acest an şi pentru perioada următoare de a face cât mai multă administraţie şi cât mai puţină politică, ştiut fiind faptul că atunci când faci două lucruri, nu poţi să faci niciunul bine. Pentru mine este o prioritate administraţia şi mai puţin politica. Deci nu a fost o decizie politică, a fost mai mult o decizie administrativă şi o decizie de a întregi echipa cu care am avut rezultate bune în anul 2004.

Rep:Şi echipa pe care o lăsaţi în urmă la PNL?

I.L.: Nu am ce să le reproşez colegilor mei de la PNL. Nu pot să spun că nu au mai fost divergenţe de opinii vizavi de strategia de dezvoltare a municipiului Suceava, dar aici reiese forţa echipei şi ăsta este un lucru pe care l-am mai discutat. Astăzi nu pot să spun decât că-mi doresc să las loc de bună ziua şi cu cei de la PNL. Aşa cum am mai spus, mi-aş dori să facem un divorţ civilizat, este doar o divergenţă de opinii, restul, ca oameni nu am ce să le reproşez.

Rep: În Consilul Local Suceava cum veţi aborda relaţia cu consilierii liberali?

I.L.: Ca şi cu toţi consilierii ceilalţi. Şi aşa cum se ştie, votul pentru bugetul local pe 2008 a fost ultimul exerciţiu care ne-a demonstrat că atunci când sunt proiecte bine făcute, în interesul comunităţii, consilierii indiferent de la ce partid politic sunt nu se poate să nu voteze în interesul cetăţenilor. Pentru că în final, cei care vor sancţiona vor fi cetăţenii şi nu eu primarul Ion Lungu.


Mai trebuie precizat că luni, luând act de declaraţiile publice făcute în ziua de 3 februarie 2008 de Ion Lungu, Preşedinte PNL Suceava, Primar al Municipiului Suceava şi Vasile Tofan , Vicepreşedinte PNL Suceava, Primar al Municipiului Fălticeni, conform cărora şi-au manifestat intenţia de a candida la alegerile locale din anul 2008 pe listele PD-L Suceava, Biroul Politic Judeţean al PNL Suceava a decis retragerea sprijinului politic pentru aceştia, cât şi retragerea calităţii de Preşedinte al PNL Suceava, respectiv Vicepreşedinte al PNL Suceava, se precizează într-un comunicat al PNL Suceava.

Potrivit aceluiaşi document, BPJ al PNL Suceava a decis prin vot secret susţinerea senatorului Tiberiu Prodan pentru funcţia de preşedinte interimar al Filialei Suceava.

0 comentarii: