marți, 11 decembrie 2007

Prima zi ca MEP


Adica member of the European Parliament.

Dupa 6 ore de mers cu trenul (acceleratul de noapte Vatra Dornei - Suceava - Bucuresti), o participare la BPN (biroul permanent national) al PSD, un zbor de 2 ore si ceva cu o aeronava British Aeronautics a Romavia, am ajuns in sfarsit la Strasbourg.

Un orasel nu foarte mare, nu foarte mic, undeva in zona de demarcatie dintre Franta si Germania, avand peste 200 mii de locuitori si despre care pot sa spun deocamdata ca arata bine din aer (sosirea la aterizare se face aproape de sediul parlamentului, chiar deasupra orasului).

Parlamentul e impresionant. Chiar daca il vazusem in 2006, faptul ca paseam in diversele corpuri WIC sau LOW, schimba complet perspectiva. O ordine si o agasanta procedura te face sa te simti ca o frunza purtata de vant. In mijlocul Hemiciclului, cladirea unde are loc plenul parlamentului, am fost preluat de cativa functionari sarguinciosi. A urmat fotografia, apoi legitimatia de MEP. Dupa care, rasfirati la diverse birouri, toti deputatii romani am asteptat cuminti sa primim instructiuni. Deja am, cred, un top de formulare de toate mamele, de la explicatii si informatii generale, la proceduri specifice. Ziua de luni s-a incheiat, dupa o prezenta in plenul grupului PES, la care a participat si castigatorul premiului Saharov din acest an, cu o sedinta de plen in hemiciclu. Unde am fost felicitati pentru dobandirea statutului de MEP si evident dupa ce am facut fotogarafia de grup, impreuna cu presedintele Hans Gert Potering.

Maine va fi o zi, sper, la fel de interesanta. Sigur plen, grup politic, dar si primire la reprezentanta Romaniei la Strasbourg si mai pe seara, un cocktail ocazionat de sosirea ultimilo r deputati in PE, adica noi.

PS. Voi face parte din comisia buget (membru plin) si din comisia agricultura, dezvoltare rurala (supleant) si din grupul de prietenie UE - Israel.

Interesant, nu-i asa?!

0 comentarii: