joi, 20 decembrie 2007

Liberalii anunţă noi proiecte pentru educaţie



Liberalii suceveni au atacat recent atitudinea democraţilor referitoare la modul în care aceştia din urmă au înţeles reforma din învăţămînt. Deputatul PNL de Suceava Mihai Sandu Capră a declarat că diferenţa dintre liberali şi democraţi este că "primii fac treabă, iar cei din urmă doar comentează ceea ce fac primii".

"Democraţii care discută cu preşedintele Traian Băsescu despre Pactul pentru educaţie, au condus Ministerul Educaţiei timp de doi ani şi jumătate, iar liberalii l-au preluat de doar şapte luni. În acest scurt timp, Guvernul liberal a pregătit un pachet de legi aflat în dezbare publică, derulează deja mai multe programe cu impact pe termen lung, încheie acorduri importante de finanţare şi chiar alocă foarte mulţi bani educaţiei din bugetul pentru anul 2008", a spus Sandu-Capră.

Parlamentarul sucevean este de părere că actualul Guvern a reuşit să pună la punct o serie de legi care vor reforma cu adevărat învăţămîntul în România. "O demonstraţie foarte recentă a interesului Guvernului actual pentru subiectul îmbunătăţirii sistemului educaţiei este dată de faptul că s-a aprobat Hotărîrea privind semnarea acordului–cadru de împrumut dintre România şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, pentru finanţarea proiectului Reforma educaţiei timpurii în România. Proiectul are în vedere îmbunătăţirea managementului grădiniţelor, prin optimizarea planificării în cadrul unităţilor de învăţămînt preşcolar. prin implicarea şi participarea activă a părinţilor, precum şi prin dezvoltarea profesională a managerilor din grădiniţe – aproximativ 2.500 de manageri formaţi, care beneficiază de oportunităţi de dezvoltare profesională pe o perioadă de maxim 4 ani", a argumentat deputatul liberal. Costul total net estimat al proiectului prezentat de acesta, prevăzut a se implementa pe perioada 2007–2011, se cifrează la 88,3 milioane euro şi este finanţat de BDCE cu 66,8 milioane euro, restul reprezentînd finanţarea din partea Guvernului.

0 comentarii: