duminică, 31 august 2008

Prefectul Băişanu: "Nu am timp de Carcalete"

Prefectul judeţului Suceava, Alexandru Băişanu, vrea să pună punct, cel puţin pentru moment, disputei cu şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean Suceava, Petru Carcalete, căruia i-a cerut demisia, la mijlocul săptămânii trecute, pentru modul defectuos în care conduce învăţământul sucevean. La rândul său, Carcalete i-a solicitat demisia lui Alexandru Băişanu, precizând că acuzele acestuia au o tentă politică, dar şi că se comportă ca un vătaf cu şefii de instituţii deconcentrate.

Băişanu a declarat, ieri, că refuză „să-şi mai piardă timpul” cu Petru Carcalete, precizând că priorităţile sale sunt refacerea infrastructurii şi a caselor distruse de inundaţii.

„Nu am timp de prostii. Am alte priorităţi, şcoala începe în două săptămâni, motiv pentru care îmi concentrez atenţia asupra acestor probleme. Şi deja am reuşit să aducem bani pentru şcoli, astfel încât să finalizăm lucrările de reabilitare a acestora. Avem de refăcut lucrările de infrastructură, să repunem pe picioare 2000 de case, aşa că nu am timp ne mă trag de curea cu Petru Carcalete”, a spus Alexandru Băişanu, care i-a solicitat şeful IŞJ Suceava să finalizeze de urgenţă evaluările privind situaţia şcolilor din judeţ.

Carcalete, sfătuit să se preocupe mai mult de învăţământ

Alexandru Băişanu a ţinut să-i transmită lui Petru Carcalete să se preocupe mai mult de învăţământ şi să lase deoparte „plimbările” la sediul partidului din care face parte şi la Consiliul Judeţean Suceava. Prefectul a arătat că dacă şeful IŞJ Suceava nu are „onoarea” de a demisiona din funcţie, ar trebui să renunţe la activităţile politice şi să se preocupe mai mult de responsabilităţile sale.

„Ar trebui să nu mai stea câte şase ore pe zi la partid sau la Consiliul Judeţean, în timpul programului, şi îşi îndeplinească atribuţiile pe care le are în calitate de şef al IŞJ Suceava”, a subliniat Băişanu.Prefectul i-a sugerat lui Petru Carcalete să renunţe la conferinţele de presă susţinute la sediul partidului pe care îl reprezintă, în cadrul cărora prezintă informaţii ce ţin de activitatea Inspectoratului Şcolar Judeţean. „El ţine conferinţe de presă la partid, cu sigla în spate, în loc să prezinte informaţii despre învăţământ din instituţia care îl plăteşte. Iar în timp ce el vorbeşte, eu alerg după bani la Guvern pentru a obţine bani pentru judeţ atât pentru şcoli, cât şi pentru infrastructură. Iar când e vorba despre interesele învăţământului sucevean nu sunt vătaf, aşa cum a spus. Dar pot să fiu, cu toţi cei care nu-şi fac treaba aşa cum trebuie”, a încheiat Alexandru Băişanu.