duminică, 31 august 2008

Război declanşat de antrenorul Marian Pană împotriva primarului Ion Lungu

Fotbal Club Cetatea



Marian Pană a susţinut ieri o conferinţă de presă, la sediul clubului, pentru a aduce la cunoştinţa opiniei publice câteva nemulţumiri legate de activitatea sa de antrenor principal la Fotbal Club Cetatea. Tehnicianul spune că a acceptat să vină la Suceava datorită clauzelor de performanţă pe care le-a trecut în contract în urmă cu un an, însă datorită neimplicării autorităţilor locale în această vară, obiectivul echipei pentru sezonul 2008-2009 s-a schimbat din clasarea pe locurile 1-6, în salvarea de la retrogradare. „Cu riscul de a supăra pe cineva, şi mă refer aici la primarul Ion Lungu, un om pe care îl respect foarte mult, vreau să spun că sunt surprins neplăcut de interesul scăzut manifestat de autorităţile locale faţă de echipa de fotbal. Eu mi-am urcat familia în maşină şi am venit să antrenez la 500 de kilometri de casă tocmai pentru că sunt un tip ambiţios şi vreau să fac performanţă”, a precizat Pană.

Pană vrea clauză de reziliere de 50.000 de euro la demitere
Actualul antrenor al echipei sucevene spune că nu i-a picat bine schimbarea obiectivului, dar a încercat să înţeleagă ce s-a petrecut în această vară la Suceava. „Dacă tot nu s-a asigurat suportul financiar care mi-a fost promis la semnarea contractului, am dorit să mă pun şi eu la adăpost în cazul unei eventuale demiteri. Pentru că trebuie să am grijă de familia mea şi nu îmi convine să mă mut dintr-un oraş în altul la fiecare 3-4 luni, am solicitat să introduc o clauză de reziliere în contractul meu, astfel încât să fiu despăgubit cu suma de 50.000 de euro dacă voi fi demis înainte de 30 iunie 2010, data scadentă a înţelegerii. De asemenea, am dorit să modific şi o altă anexă din contract, care menţiona că voi primi un bonus financiar în cazul în care echipa se va clasa la finalul acestui sezon pe unul din locurile 1-6. Întrucât acest obiectiv nu poate fi realizabil în condiţiile actuale, am cerut să fiu răsplătit financiar dacă echipa va evita retrogradarea. Primarul a fost de acord cu aceste revendicări într-o primă fază, însă de două luni încoace se tot tărăgănează semnarea hârtiilor”, a declarat Marian Pană.

Tehnicianul cere 15.000 din ratele contractuale
Situaţia prezentată mai sus nu este singura nemulţumire de ordin financiar a tehnicianului Cetăţii. Marian Pană reclamă tergiversarea plăţii unei rate contractuale în valoare de 15.000 de euro, pe care clubul trebuia să i-o achite până pe 31 august. „Cu toate că eu am fost cel care a insistat ca jucătorii să fie plătiţi primii, tocmai pentru a fi mulţumiţi, nu mi se pare în regulă ca antrenorul să fie mai tot timpul amânat. Am şi eu o familie de întreţinut, am venit la Suceava să muncesc şi vreau să fiu respectat şi remunerat pentru acest lucru. Mulţi spun că am un contract mare, însă lumea trebuie să afle că eu puteam să iau uşor aceşti bani şi fără să mă mişc din Bucureşti, iar preşedintele Dumitru Moldovan ştie foarte bine despre ce vorbesc. Dacă nu se vor respecta termenii de plată înscrişi în contract, sunt hotărât să urmez căile legale pentru a intra în posesia banilor care mi se cuvin”, a precizat Marian Pană.

Nu-şi dă demisia
În ciuda tuturor acestor probleme, antrenorul îi asigură pe iubitorii fotbalului sucevean că intenţionează să-şi ducă până la capăt contractul cu FC Cetatea.
„Eu demisia nu mi-o dau, chiar dacă vom fi nevoiţi să continuăm în aceleaşi condiţii. Voi face tot posibilul ca echipa să meargă înainte, numai că lumea trebuie să conştientizeze că nu sunt Mafalda şi nu pot face echipă de Liga I peste noapte”, a adăugat Pană.

Apel la raţiunea primarului Lungu
În încheiere, antrenorul Cetăţii a ţinut să facă un apel la raţiunea lui Ion Lungu, care în opinia lui trebuie să înţeleagă că toată această acţiune a fost făcută spre binele echipei.
„Îmi pare rău că asemenea discuţii au apărut pe tapet înaintea unui meci important de campionat. Cred însă că am vorbit despre lucruri normale, care puteau fi foarte uşor evitate. Primarul trebuie să înţeleagă că prin acţiunile lui ajută echipa Sucevei şi nu pe Marian Pană. Consider că şi datorită lipsei de comunicare s-a ajuns în acest punct critic. Dacă cu preşedintele Dumitru Moldovan am avut tot timpul o colaborare foarte bună şi am simţit un sprijin permanent din partea lui, nu acelaşi lucru se poate spune din nefericire şi despre relaţia cu Ion Lungu”, a adăugat Pană.

Primarul Ion Lungu spune că acuzaţiile sunt nefondate
Acuzele antrenorului Cetăţii l-au luat pe nepusă masă pe primarul Ion Lungu, care spune că nu se aştepta la un asemenea atac din partea lui Marian Pană.
„Din păcate aceste reproşuri vin exact în ziua în care deliberativul local a suplimentat bugetul clubului cu încă 5 miliarde de lei vechi. Bugetul local nu este un sac fără fund, de aceea facem eforturi ca să asigurăm echipei de fotbal condiţii decente de pregătire. Astfel, săptămâna trecută am virat în contul clubului suma de 800 milioane de lei vechi, iar azi alte 300 de milioane de lei vechi. De aceea, cred că sunt ultimul om care trebuie arătat cu degetul. Acuzele lui Pană sunt total nefondate şi el trebuie să înţeleagă că eu sunt mai întâi administrator al problemelor oraşului şi abia apoi susţinător al echipei de fotbal. Nu cred că face bine că loveşte în oamenii care încearcă să sprijine fotbalul local, mai ales că, din câte ştiu eu, situaţia plăţilor către echipă este la zi. Eu am încercat pe cât am putut să sprijin echipa şi să nu caut să-i fac reproşuri antrenorului Marian Pană, cu toate că poate uneori se impunea acest lucru”, a declarat edilul Sucevei.

Lungu: „Pană uită să spună tot adevărul”
Ion Lungu dezaprobă atitudinea lui Pană, care a ajuns să reclame cu trei zile înainte de termenul scadent neplata unei rate contractuale.
„Fiind o activitate care consumă mulţi bani, am citit în presă că mici întârzieri există la toate echipele din România, inclusiv Steaua şi CFR Cluj. Pană însă a uitat să spună povestea precedentei rate de contract, pe care a solicitat-o şi a primit-o cu aproape două luni în avans. Dar asta este altă poveste. Pană trebuie să conştientizeze că nu eu sunt preşedintele clubului şi ca atare nu mă implic să semnez diferite clauze contractuale. Cât priveşte acuzaţia că nu ieşim împreună la masă, cred că nu este cazul să particip la fel de fel de chiolhanuri, pentru că eu prefer să avem o relaţie oficială”, a precizat şeful deliberativului local.

Îşi pregăteşte Pană plecarea de la Suceava?
Ion Lungu nu exclude faptul ca prin această acţiune în forţă, Marian Pană să caute alibiuri în cazul unor eşecuri viitoare şi tocmai de aceea caută noduri de la o vreme încoace. Sau poate îşi pregăteşte plecarea în altă parte.